• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tussenas

OcmerruleZ

Post weinig
Ben bezig met mijn tussen as te vervangen ivm met de 5 bak die er onder komt, maar nu snap ik hier helemaal niks van?:o

Foto 1 van de as van de 4 bak

Foto-V33QUPPG.jpg

Foto 2 van de 1 gekorte voor de 5 bak

Foto-N8YDMQTK.jpg

Is hier een ander koppel stuk voor te halen of is het brute kracht dat ding los zien te krijgen?

Alle info is welkom! Thanks!:afro

nou snap je niet helemaal maar die onderste is voor een 5bak en een dike achteras dus niet 1200 zoals de bovenste die is voor een 1200 en een 1200 achteras

heb je ook je achteras gewiselt ? en wat voor achteras is dat ?

nou snap je niet helemaal maar die onderste is voor een 5bak en een dike achteras dus niet 1200 zoals de bovenste die is voor een 1200 en een 1200 achteras

heb je ook je achteras gewiselt ? en wat voor achteras is dat ?

Achter as is inderdaad 1200, maar dacht dat dat geen probleem moest zijn. Want lijkt me niet als je 5 bak wilt andere as nodig hebt toch?

Achter as is inderdaad 1200, maar dacht dat dat geen probleem moest zijn. Want lijkt me niet als je 5 bak wilt andere as nodig hebt toch?

Je hebt ook een CIH blok erin gelegd neem ik aan?

Je hebt eigenlijk een andere achteras nodig of je moet de koppeling van de 1200 tussenas over laten zetten op de dikke tussenas

Je hebt ook een CIH blok erin gelegd neem ik aan?

Je hebt eigenlijk een andere achteras nodig of je moet de koppeling van de 1200 tussenas over laten zetten op de dikke tussenas

Ja ligt inderdaad ook ander blok in een 2.0e! Is dat over zetten zelf te doen? Kreeg er namelijk niks geen beweging in! Of iemand misschien nog een dikke as liggen?

Ja ligt inderdaad ook ander blok in een 2.0e! Is dat over zetten zelf te doen? Kreeg er namelijk niks geen beweging in! Of iemand misschien nog een dikke as liggen?

overzetten is wel eens door iemand hier op het forum gedaan geloof ik, geen idee wie. Zelf doen lijkt me geen optie want het geheel moet perfect in balans zijn anders trilt alles kapot.

Dikke assen moet je ff kijken op marktplaats ( worden wel steeds zeldzamer )

overzetten is wel eens door iemand hier op het forum gedaan geloof ik, geen idee wie. Zelf doen lijkt me geen optie want het geheel moet perfect in balans zijn anders trilt alles kapot.

Dikke assen moet je ff kijken op marktplaats ( worden wel steeds zeldzamer )

Lekker dan! Dan blijf ik met 1 gekorte manta automaat tussen as en 1 gewone automaat manta tussen as zitten. Of beter andere achter as aanschaffen?

Lekker dan! Dan blijf ik met 1 gekorte manta automaat tussen as en 1 gewone automaat manta tussen as zitten. Of beter andere achter as aanschaffen?

ik zou ff zoeken naar een kadett 1200 automaat as zoals superkadettje zegt.

Wat zijn de afmetingen van de ingekorte as?

Er zijn namelijk meer mensen die een 2.0 monteren :angel

Terug
Naar boven