• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uit klotsen bij tanken

Erwin

Post weleens wat
Ik weet niet precies hoe je het moet noemen, maar ik denk wel dat jullie weten wat ik bedoel.

Als ik mijn Vectra vol tank en de handel van de pomp inknijp totat hij van zelf stopt gebeurt het regelmatig dat er een klots diesel naar buiten komt. Om dit te voorkomen moet ik voorzichtiger gaan tanken als ik weet dat de tank bijna vol zit. Ik vind dit maar irritant. Heb al regelmatig de zijkant van de auto besmeurt gehad met diesel. Is dit een bekend probleem en hoe kan ik het oplossen?

heb ik ook wel eens gehad jah:agent

onderweg naar een feestje nog snel effe tanken en dan maar weer eerst naar huis toe omdat je broek onder de brandstof zit:argue

ik trek em altijd een stukje terug zodat ie er niet helemaal inzit en dat gaat tot nu toe altijd goed.(niet doordenken:P)

heb ik ook wel eens gehad jah:agent

onderweg naar een feestje nog snel effe tanken en dan maar weer eerst naar huis toe omdat je broek onder de brandstof zit:argue

ik trek em altijd een stukje terug zodat ie er niet helemaal inzit en dat gaat tot nu toe altijd goed.(niet doordenken:P)

[rquote=1867778&tid=142640&author=mallemalle]trugtrekke, nie helemaal derin, dan stoptie toch nog later?[/rquote]

bij mij leek het wel dat de hoeveelheid benzine te snel erin stroomde dat het op 1 of andere manier niet weg kon:hmmz

terwijl de tank toen nog lang niet vol was.

[rquote=1867778&tid=142640&author=mallemalle]trugtrekke, nie helemaal derin, dan stoptie toch nog later?[/rquote]

bij mij leek het wel dat de hoeveelheid benzine te snel erin stroomde dat het op 1 of andere manier niet weg kon:hmmz

terwijl de tank toen nog lang niet vol was.

misschien te diep in smalle aanzuigbuis, lucht kan niet goed weg,dat zou idd zomaar die problemen kunnen leveren:hmmz

misschien te diep in smalle aanzuigbuis, lucht kan niet goed weg,dat zou idd zomaar die problemen kunnen leveren:hmmz

Ontluchtingsslangen nalopen idd. ALs zon ding verstopt zit kan die zn lucht niet fatsoenlijk kwijt en kan je niet normaal doortanken.

Ontluchtingsslangen nalopen idd. ALs zon ding verstopt zit kan die zn lucht niet fatsoenlijk kwijt en kan je niet normaal doortanken.

Het tanken aan zich gaat gewoon goed. Alleen het terug stoten van het laatste stukje gaat altijd mis. Lijkt me sterk dat het de vacuüm slang is alhoewel ik hem wel eens wil controleren. Waar zit die vacuüm slang ergens?

De slang een stukje terug trekken heb ik pook al geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.

Het tanken aan zich gaat gewoon goed. Alleen het terug stoten van het laatste stukje gaat altijd mis. Lijkt me sterk dat het de vacuüm slang is alhoewel ik hem wel eens wil controleren. Waar zit die vacuüm slang ergens?

De slang een stukje terug trekken heb ik pook al geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.

[rquote=1869336&tid=142640&author=Dolby]Bij een vectra weet ik het niet. Bij de astra zit hij vul de tankdop.[/rquote]

:sleeping

??

Terug
Naar boven