• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat voor een Z22se Zafira A

Dolby

Post weinig
Afgelopen Zaterdag middag even langs de Opel dealer geweest voor het Opel Winter certificaat. En mijn Zafira heeft het winter certificaat gekregen met een paraplu erbij.

Was wel even spannend heb deze auto nu ruim 6 maanden maar nog nooit de onderkant goed kunnen bekijken. Zoals de auto nu is was er niks aan de hand maar heb wel 1 opmerking gekregen. De midden demper is aan vervanging toe. Die was namelijk al gelast geworden op de ophang punten. Maar de laspunten zijn niet helemaal 100% meer. De uitlaat is nog netjes dicht maar het verdient niet de schoonheid prijs. Volgens de Opel monteur zou over +/- 6 maanden de midden demper er onderuit kunnen vallen. Omdat de laspunten erg slecht zijn.

Ga nu dus op zoek naar een nieuwe midden demper en einddemper. Want bij de einddemper en midden demper zit ook al geen flens meer tussen dit hebben

ze ook al aan elkaar gelast.

Nu vraag ik me af ben nu aan het zoeken naar een nieuwe midden demper en einddemper. Maar zie dat bijvoorbeeld op uitlaatsetje.nl

een Zafira A 1.6, 1.8 en de 2.2 16V Allemaal de zelfde uitlaat hebben? Ik heb altijd gedacht dat de uitlaten met meer vermogen ook een grotere diameter zouden hebben? Klopt het dat de uitlaat van een 1.6 de zelfde diameter heeft als mijn 2.2 16V :wtf

Terug
Naar boven