• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

uitlaatlijn einddemper

JOZO

Post vaak
Mensen, voor de daily ben ik eigenlijk opzoek naar een ander uitlaatje. Zit nu nog alles origineel onder, maar wil iets sportievers. Wat zijn jullie suggesties betreft de A manta? Wat hebben jullie onder de auto hangen?

Heb goede verhalen van Simons gehoord, alleen de prijs is mij té. Met alleen einddemper, krijg je dan ook sportiever geluid (heb geen ervaring ermee)

kheb groep a met alleen einddemper eindemper is eigenlijk leeg komt een beetje TE veel geluid uit als je wel weet,maar met gewoon een simons uitlaatje is het stukken minder,

heb een normaal spruitstuk,alleen waar die van 2 naar 1 naar is bij mij 63,5mm,ipv 45 mm,vanaf daar is hij gewoon door losse uitlaat delen in elkaar gezet tot aan de achterste demper,

kan je zelf bepalen hoe hij loopt enz,mijne hangt nu echt strak tegen de bodem(nieuwe delen)en komt lekkere sounds uit ipv dat scherpe geluid 2 maanden geleden,nu beetje 400 achtig:)

bij mij is de einddemper vervangen door een stuk rvs en de auto klinkt nog redelijk beschaafd, niet zoals al die golfjes met die dikke brul pijpen. maar echt netjes. zal binnenkort er eens ondergaan liggen voor foto's, en kijken of ik het geluid op kan nemen.

origineel gepost door manta1

bij mij is de einddemper vervangen door een stuk rvs en de auto klinkt nog redelijk beschaafd, niet zoals al die golfjes met die dikke brul pijpen. maar echt netjes. zal binnenkort er eens ondergaan liggen voor foto's, en kijken of ik het geluid op kan nemen.

dat zou mooi zijn!

Heb onder me B een complete Simons groep A liggen, met spaghetti uitlaatspruitstuk.. klinkt zeer mooi niet echt teveel kabaal maar gewoon een mooie brul

bij mijn a heb ik de middendemper ertussen uit gelaten..

en alleen een eindemper van een b erachter gezet.. klink ook al best wel goed..

ik heb nu bij de b gister een groep a met 2 dempers gemonteerd

komt mij eigenlijk iets teveel herrie uit voor t mooie

origineel gepost door Opelkees

ik heb nu bij de b gister een groep a met 2 dempers gemonteerd

komt mij eigenlijk iets teveel herrie uit voor t mooie

Zo te horen was dat geen JETEX uitlaat.

origineel gepost door JOZO

Mensen, voor de daily ben ik eigenlijk opzoek naar een ander uitlaatje. Zit nu nog alles origineel onder, maar wil iets sportievers. Wat zijn jullie suggesties betreft de A manta? Wat hebben jullie onder de auto hangen?

Heb goede verhalen van Simons gehoord, alleen de prijs is mij té. Met alleen einddemper, krijg je dan ook sportiever geluid (heb geen ervaring ermee)

Gewoon een JETEX/SIMONS eronder, is kwaliteit uit ZWEDEN en gaat jaaaaaren mee.

En je hebt garantie, heb je bij de neppers niet!

Dus wat let je............

JETEX/SIMONS!!

origineel gepost door jethro

JETEX/SIMONS!!

dat is wel alleen in aluminiumstaal vekrijgbaar toch?

welke tussendemper en eindemper geven een redelijk geluid bij SIMONS?

er zijn veel verschillende te krijgen als ik zo op de site kijk. moet een normaal geluid uit komen.

iemand misschien die een filmpje heeft met het geluid, + welk type demper eronder zit?

voor de b is ie met spaghettie spruitstuk aardig end richting de €700 van jetex/simons

passen die uitlaten altijd netjes?

JETEX/SIMONS!!

Klopt helemaal, de JETEX uitlaat voor den ascona/manta- a kost een habbekrats namelijk € 282,-

Heel weinig voor een kwaliteit uitlaat MADE IN ZWEDEN.

origineel gepost door Opelkees

voor de b is ie met spaghettie spruitstuk aardig end richting de €700 van jetex/simons

passen die uitlaten altijd netjes?

Bijna opelkees, de 4-2-1 spruitstuk en de groep-a halfset ( is zonder vlampijp ) kost € 659,-

Wel kwaliteit uit ZWEDEN past perfect, en op de groep-a systeem zit geen garantie.

Deze uitlaten word dus gebruikt in wedstrijd verband rally/races, en een ieder die dat van dichtbij heeft meegemaakt weet wat dat inhoud.:D

JETEX/SIMONS!!

Heb al een offerte voor 250 incl dus weer wat goedkoper.. We wachten overige offertes af, maar prijs zal rond deze koers blijven hangen

Klopt helemaal, de JETEX uitlaat voor den ascona/manta- a kost een habbekrats namelijk € 282,-

Heel weinig voor een kwaliteit uitlaat MADE IN ZWEDEN.

Terug
Naar boven