• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Upgrade firmware Navi 900 (2012)

Hi, sinds 2012 ben ik in het bezit van een Insignia met een NAvi900 systeem. Tot voor kort gebruikte ik een ipod of de iphone van mijn vriend om de muziek te regelen via de usb ingang onder de armleuning. Muziek via bluetooth is nooit gelukt, maar volgens mij kan dat ook niet.

Met mijn oude telefoon gebruikte ik de aux ingang om bijv Spotify te gebruiken maar dan zie ik a) geen info op mijn scherm en b) ik kan niets bedienen via het stuur behalve het geluid. Niet de gewenste situatie en aangezien mijn telefoon dringend toe aan vervanging was, ben ik voor een iphone gegaan. 2 vliegen in 1 klap.... dacht ik. Gisteren met hoge verwachting de iphone middels de usb gekoppeld en wat schetst mijn verbazing...... ' iphone ondersteunt accessooire niet' . Auto herkent de iphone niet. :swear

Nog een software update van Apple gehad vannacht en vanochtend nog een keer geprobeerd. Heel eventjes werd ik happy, want wow, iphone werd gecheckt... spotify track in beeld... maar helaas geen geluid. Gloeiende, iphone soft reset gegeven met de usb kabel erin (had ik ergens gelezen), maar helaas, geen verbetering. Sterker nog, iphone werd weer niet herkend.

Ik heb hier dingen gelezen over een firmware upgrade van de Navi 900, maar voordat ik naar de garage probeer ik te achterhalen wat eigenlijk de laatste versie is van de firmware. Dan weet ik of het uberhaupt nut heeft. Iemand enig idee? Kan er echt helemaal niets over vinden op het internet.

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om de huidige navi 900 te vervangen door de nieuwe navi 900 intellilink zonder dat alle knoppen meteen onbruikbaar is.

Terug
Naar boven