• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vallende toeren 1e versnelling

Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een astra uit 95 (C20Xe) die snel in toeren valt zodra ik de koppeling laat opkomen in de eerste versnelling. Hij valt dan van zo'n 1000 toeren stationair naar 600 a 700 en soms valt ie helemaal uit als ik dan niet genoeg gas bijgeef. Hiervoor ben ik op zoek naar een oplossing. Ik ben zelf natuurlijk al aan het zoeken geweest en mijn eerste vermoeden gaat naar tempsensor en/of thermostaat. Aangezien mijn kennis maar zeer beperkt is, ben ik erg benieuwd naar jullie mening. Hieronder nog enkele zaken die ermee te maken kunnen hebben.

Onlangs had ik een motorstoring. Mijn LMM was kapot. De LMM is vervangen met LMM uit een 1.8 blok. Die kapotte LMM heeft wel de nodige schade achtergelaten omdat mijn einddemper ''kraakt'' bij lage toeren (1200-1400)

Verbruik is omhoog geschoten van 1:11 naar 1:8

Temperatuurmeter op het dashboard komt niet veel hoger dan het blauwe gedeelte. Alleen bij langer stationair lopen schiet hij wel eens tot ver boven de 90. Maar wanneer ik weer begin te rijden, schiet hij snel terug naar het blauwe gedeelte.

Ik zal weer even verder met mijn research. Als er nog iemand ideeën heeft of richtingen waar ik het beste kan zoeken, dan waardeer ik dat zeer.

Terug
Naar boven