• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

van 8v naar 16v

Hallo daar..

Ik heb een Astra 1.6i 8v station, die motorisch errug beroerd word.

reparatie word een dure zaak, en vanaf volgend jaar, gaat ie ook nog een caravan trekken..

dus ben flink op zoek naar een andere (zwaardere) motor.

Nu vraag ik me af of een 16v of gsi 8v motor erin kan met de huidige brandstoftank.

Want er zat vroeger bij de kadettjes wel verschil in, vanwege retourleiding, die er wel of niet op de tank voorbereid was (zoiets)

Wie weet of dat bij astra f ook zo is?

p.s. ik weet dat voorpoten en aandrijfassen anders kunnen zijn, ben dus aan het zoeken naar een roestige astra f met goede motor

Graag hoor ik jullie wijsheden :thumbup

Greetz king:

ik weet niet of deze F een gouden randje heeft, maar zou je niet gewoon kijken naar een goede astra met een zwaardere motor.

volgens mij ben je dan net zoveel geld kwijt . . . of misschien nog minder.

je moet zowiezo een andere brandstof pomp hebben voor multipoint, blok, bak, assen, remmerij, ecu, en volgens mij ook de wielnaven

Terug
Naar boven