• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

van mid naar cid door middel van een NCDR 1100

Bakker

Post weinig
Ik dacht ik maak maar even een eigen topic aan want anders loop ik andermans topic iedere keer maar bevuilen.

Ik een NCDR 1100 met cid in mijn Vectra b2 plaatsen maar stuit nog op een paar problemen.

Mijn auto is voorzien van een mid dus dus de standaard 32 polige stekker die in de cid hoort heb ik al liggen van de mid

maar verder heb ik een 26 iso stekker en dat moet een 36 iso stekker worden.

die 36 iso stekker die ik hier liggen heb, heb ik bij de radio en cid gekregen en de kleine stekker die ook in de cid hoort zit daar al aan vast.

dus enigste wat ik nog moet is een koppelstuk maken van 26 iso stekker naar 36 iso.

duitse site's heb ik al doorgelezen maar kom ik niet uit. dus als iemand mij kan helpen waar welke draad op hoort zal ik enorm geholpen zijn.

De draden van de luidsprekers weet ik wel dat is gewoon 1 op 1 over zetten maar de rest komt ik niet uit.

dit is wat ik nu heb.

26 iso verloopstekker

201230-902Opel.jpg

hier zie je ook de 36 iso stekker op met de kleine stekker eraan die in de cid komt.

IMG_0017.jpg

de 2 foto's hieronder zie je gedraaide draden die zijn van de speakers dus dat is mij wel duidelijk

IMG_0023.jpg

IMG_0022.jpg

de foto hieronder zie je de onderste 8 polige stekker die ook 1 op 1 moet dacht ik maar dat komt niet uit (zie foto's)

IMG_0025.jpg

brede stekker van de 36 iso

IMG_0031.jpg

IMG_0030.jpg

dus ik zit nog met de draden van de onderste 8 polige stekker van de 36 iso in de maag en van de bovenste 20 polige van de 36 iso

dus als iemand mij hier duidelijkheid in kan en wil geven dan is dat van harte welkom.

Inmiddels heb ik de speaker draden aan elkaar gesoldeerd.

Blok B Speakerdraden

IMG_0033.jpg

Nu blok A en C nog en dan zal het theoretisch moeten werken.

Inmiddels heb ik de speaker draden aan elkaar gesoldeerd.

Blok B Speakerdraden

IMG_0033.jpg

Nu blok A en C nog en dan zal het theoretisch moeten werken.

Vanmiddag heb ik een tekening gemaakt van de originele 26 polige iso stekker die in de vectra zit.

blok 2 is van de speaker en is 1 op 1 dat was niet zo moeilijk en heb ik zoals je in de vorige post kon zien klaar.

Maar blok 1 zal ook 1 op 1 moeten zijn maar dat gaat hem niet worden omdat op de 36 polige iso stekker die in de radio komt anders is dan de blok 1 van de 26 polige iso stekker die in de auto zit.

het verschil is het volgende.

26 polige iso 36 polige iso

1 blauw/rood 1 blauw/rood

2 rood 2 rood

3 grijs/geel 3 leeg

4 bruin 4 bruin

5 blauw/rood 5 blauw/rood

6 zwart 6 leeg

7 rood/wit en grijs 7 rood/wit en grijs

1 op 1

2 op 2

3 op ? <<<<<

4 op 4

5 op 5

6 op ? <<<<<

7 op 7

dus ik zit bij de 26 polige iso nog met draad 3 en draad 6 want die 2 zijn bij de 36 polige iso leeg.

midbedradingvectraB2.jpg

Vanmiddag heb ik een tekening gemaakt van de originele 26 polige iso stekker die in de vectra zit.

blok 2 is van de speaker en is 1 op 1 dat was niet zo moeilijk en heb ik zoals je in de vorige post kon zien klaar.

Maar blok 1 zal ook 1 op 1 moeten zijn maar dat gaat hem niet worden omdat op de 36 polige iso stekker die in de radio komt anders is dan de blok 1 van de 26 polige iso stekker die in de auto zit.

het verschil is het volgende.

26 polige iso 36 polige iso

1 blauw/rood 1 blauw/rood

2 rood 2 rood

3 grijs/geel 3 leeg

4 bruin 4 bruin

5 blauw/rood 5 blauw/rood

6 zwart 6 leeg

7 rood/wit en grijs 7 rood/wit en grijs

1 op 1

2 op 2

3 op ? <<<<<

4 op 4

5 op 5

6 op ? <<<<<

7 op 7

dus ik zit bij de 26 polige iso nog met draad 3 en draad 6 want die 2 zijn bij de 36 polige iso leeg.

midbedradingvectraB2.jpg

http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals hier staat beschreven is pin 3 de grijs/gele draad dus voor verlichting en pin 6 voor de telefoon mute in de 26 polige iso en de 36 polige iso

Maar nu heb ik in de 36 polige iso die ik bij de radio (ncdr1100) heb gekregen pin 3 leeg en pin 6 wie kan mij antwoord geven hoe dat kan en of ik die dus ook gewoon leeg kan laten ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals hier staat beschreven is pin 3 de grijs/gele draad dus voor verlichting en pin 6 voor de telefoon mute in de 26 polige iso en de 36 polige iso

Maar nu heb ik in de 36 polige iso die ik bij de radio (ncdr1100) heb gekregen pin 3 leeg en pin 6 wie kan mij antwoord geven hoe dat kan en of ik die dus ook gewoon leeg kan laten ?

Kun je gewoon leeg laten heeft te maken met andere aansturing van de radio

De telefoon mute is enkel voor de ncdr 1500 welke ook telefoon ondersteund :thumb

Kun je gewoon leeg laten heeft te maken met andere aansturing van de radio

De telefoon mute is enkel voor de ncdr 1500 welke ook telefoon ondersteund :thumb

Ja zit nu met andere probleem en dat ik dat ik nog wat draden over heb

bij de 26 iso heb ik nu de volgende draden over

17

20

21

23

24

25

26

Ja zit nu met andere probleem en dat ik dat ik nog wat draden over heb

bij de 26 iso heb ik nu de volgende draden over

17

20

21

23

24

25

26

Pin 21/23/24/25/26 zijn enkel voor gebruik van cd wisselaar als je deze wilt gebruiken dan zul je deze moeten omzetten anders kun je ook deze open laten

Oude situatie pin 17 en 18 Display nieuwe situatie moet dat pin 18/19 en 20 worden

Maar waarom zet je de gehele stekker niet over dit heb ik ook gedaan bij mijn conversie van cdr2005 naar dvd90

Pin 21/23/24/25/26 zijn enkel voor gebruik van cd wisselaar als je deze wilt gebruiken dan zul je deze moeten omzetten anders kun je ook deze open laten

Oude situatie pin 17 en 18 Display nieuwe situatie moet dat pin 18/19 en 20 worden

Maar waarom zet je de gehele stekker niet over dit heb ik ook gedaan bij mijn conversie van cdr2005 naar dvd90

vandaag toch nog even moed verzameld en gekeken maar hou echt draden over.

bij de 26 iso hou ik de draden 17, 20, 21, 23, 24, 25, 26, over

en bij de 36 iso hou ik de draden 21, 23, 34, 35, 36, over.

Terug
Naar boven