• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vanaf welk jaar minder roest?

michaeltjeh1

Post weinig
Ik heb eerder een Tigra gehad maar deze is dus overleden tijdens een ongeluk nu ben ik opzoek naar een nieuwe omdat hij me goed beviel of een Corsa GSI maar vanaf welk bouwjaar is het roesten van de tigratjes minder geworden? jullie ervaring ik zit nu te kijken naar een Tigra Rio Verde heel erg mooi ding vind ik zelf!

Je hebt ook verschillende soorten Tigra's zoals Optic, Cool, Rio Verde wat is nu het verschil

Bedankt!

Michael

tigra's zijn van begin tot eind hetzelfde gebleven kwa roest, op de chassisbalken na, die zijn vanaf half '96 net als bij de corsa-b sterk verbetert tegen roest..

je ziet ze van 2001 zelfs kaarsverrot rond rijden...:vertag

Willem

ligt echt aan de auto zelf..

mijne komt uit 96' en heeft een klein roest

puntje achter bij de wielkast..

Die van mijn zusje was van 1998 (MJ 1999) en had helaas ook roest aan de wielkasten, dorpel (skirt doorgeschuurd) en rond het kofferklep slot.

Die van moeder is van 1995 en heeft totaal geen roest!

Terug
Naar boven