• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vastgeroeste bouten

ik gebruikte voor het verwijderen van die stiftjes gewoon een dikke spijker.

en voor de bouten een ringsleutel met een stukje pijp eraan.

[rquote=1919260&tid=146878&author=Gupy]Prijs wellicht....is een stuk duurder als een pijp van een meter.:D

Electrische slagmoersleutels hebben weinig te vertellen. Lucht 1/2" vanaf 150 euro en dan moet je nog een flinke compressor hebben.

Huren zou dan wel een oplossing kunnen zijn.[/rquote]

Heb er eentje van TengTools. Kost een tientje of zes dacht ik. Is zo'n setje in een opbergcassette met alle soorten bits erbij. Geen electrische maar gewoon zelf meppen :P

[rquote=1919260&tid=146878&author=Gupy]Prijs wellicht....is een stuk duurder als een pijp van een meter.:D

Electrische slagmoersleutels hebben weinig te vertellen. Lucht 1/2" vanaf 150 euro en dan moet je nog een flinke compressor hebben.

Huren zou dan wel een oplossing kunnen zijn.[/rquote]

Heb er eentje van TengTools. Kost een tientje of zes dacht ik. Is zo'n setje in een opbergcassette met alle soorten bits erbij. Geen electrische maar gewoon zelf meppen :P

Het is gelukt!

Die bouten hoefden niet eens los:o:sleeping alleen die borgpennen en veertjes en ze konden er zo tussenuit:o

Alleen was links helemaal glad en rechts nog helemaal vol maar wel apart gesleten.

Zal er eens een foto van maken en plaatsen.

Het is gelukt!

Die bouten hoefden niet eens los:o:sleeping alleen die borgpennen en veertjes en ze konden er zo tussenuit:o

Alleen was links helemaal glad en rechts nog helemaal vol maar wel apart gesleten.

Zal er eens een foto van maken en plaatsen.

MEt geleide pennen bedoel je die pennen die boven en onder de klauw zitten die die veren tegenhouden??

Die waren er namelijk wel goed uit te halen.

Aan de kant waar de blokken helemaal afgesleten waren zat de zuiger een beetje vast maar die is wel weer losgekomen met behulp van de buurman en mijn zwager.

Maar toen we aan de bijrijderskant het wiel eraf hadden en ik naar de blokken keek leek het gewoon of er al nieuwe op zaten.

Toen de blokken eruit waren eens goed bekeken en dr lijkt wel iets afgebrokkeld te zijn ofzo dr zit echt nog veel op dat vondt ik echt apart.

Maar de nieuwe blokken zitten er nu onder en hij remt nu al zoveel beter dan dat die gisteren deed :D

Nu nog echt goed inslijten en ik ben weer helemaal blij;)

MEt geleide pennen bedoel je die pennen die boven en onder de klauw zitten die die veren tegenhouden??

Die waren er namelijk wel goed uit te halen.

Aan de kant waar de blokken helemaal afgesleten waren zat de zuiger een beetje vast maar die is wel weer losgekomen met behulp van de buurman en mijn zwager.

Maar toen we aan de bijrijderskant het wiel eraf hadden en ik naar de blokken keek leek het gewoon of er al nieuwe op zaten.

Toen de blokken eruit waren eens goed bekeken en dr lijkt wel iets afgebrokkeld te zijn ofzo dr zit echt nog veel op dat vondt ik echt apart.

Maar de nieuwe blokken zitten er nu onder en hij remt nu al zoveel beter dan dat die gisteren deed :D

Nu nog echt goed inslijten en ik ben weer helemaal blij;)

Terug
Naar boven