• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec b sport hoogte

@tijne wrote:Hoe ziet dit er uit volgens jullie?

yqesady9.jpg
bynary9a.jpg
baru3uhy.jpg

Ik heb voor tussen de velg rand (gemeten op de velg) en het spadbord 14,5 cm en achter 13 cm

Kan iemand dit bevestigen voor mij? Is gemeten met 16 inch velgen

Lijkt idd op dat de veren te zwaar zijn voor de uitvoering of gewoon te lang hoort echt veel lager

@tijne wrote:Hoe ziet dit er uit volgens jullie?

yqesady9.jpg
bynary9a.jpg
baru3uhy.jpg

Ik heb voor tussen de velg rand (gemeten op de velg) en het spadbord 14,5 cm en achter 13 cm

Kan iemand dit bevestigen voor mij? Is gemeten met 16 inch velgen

dit is standaard rijhoogte, dt ie achter iets is ingezakt is een kwaal bij stations.

Achter is hij niet door gezakt maar daar zitten de sport veren onder.

Maar voor staat hij nog steeds te hoog dus volgens jullie.

Dank allemaal. Heb al een aanbieding gehad voor een set imesch veren 30/30 verlaging voor een 2.2 diesel. Maar lijkt mij geen probleem voor mijn 2.0 diesel.

Heeft verder iemand ervaring met zoon set veren?

Omdat die sport veren een onbekende levertijd hadden (een jaar of 3,5 geleden), heb ik een 2e hands schroefset gekocht. Is ook het overwegen waard, kun je zelf nog de hoogte aanpassen. De hardheid van de schokbrekers was ook nog instelbaar, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan... 'k had hem op z'n hoogst staan en dan was er erg weinig veer ruimte over, dus hoorde regelmatig dat de windingen tegen elkaar aan zaten... :angel

Nou ben het nu zat. Ga een set irmesch i500 veren halen in belgie. Iemand van het forum hier het die liggen.

Hoop dat het dan eindelijk goed is want dit ziet er echt niet uit

Gr martijn

Voor een sport staat ie achter ook nog wat hoog..

Mijne is een CDX met Taxi Vering achter, en die staat lager als jouw Station achter.

Willem

de sport heeft alleen andere veren geen andere poten

zo was onze sport met een 2.0dth

IMG_3818.jpg

en dit met 4 cm verlaging(is er nog niet mee gereden)

WP_000063.jpg

maar is er verschil tussen:

v6 sport en diesel sport? en zit dit in de veer of in de schokker?

1.8 sport en 1.6 sport zijn gelijk

1.8 std en 1.6 std zijn gelijk

Is hier niet ergens een overzicht van? evt met maten en nummers?

En die letters op de veren, wat vertellen die?

@wim-v6 wrote:Voor een sport staat ie achter ook nog wat hoog..

Mijne is een CDX met Taxi Vering achter, en die staat lager als jouw Station achter.

Willem

Taxi veren? Wat houd dat in? Klinkt goed voor de caraven maar heb je die ook verlaagt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

nee, wat er bij wim onder zat wordt genoemd als taxi pakket, die hebben veel dikkere schokbrekers achter, nu heeft ie i500 voor en taxi achter.. alleen ze zijn zowat onbetaalbaar.

Taxipakket voor de Achteras: Dikkere Schokbreker, en Sterkere Veer... Staat niet hoger als een Gewone CDX achterset, Zakt alleen minder in als gewone Verenset bij beladen.

Willem

Ik heb gisteren een set 30/30 gehaald van irmesch ga ze er zo onder zetten dus ben benoeuwt.

Zal hier straks een foto posten van het resultaat

Nou de nieuwe veren zitten er onder. Volgens mij staat hij aardig goed alleen voor moet hij volgens mij nog iets lager
aqu3amy3.jpg

Ben benieuwt wat jullie er van zeggen?

Gr martijn

perdoonlijk vind ik ook dat hij voor lager mag.

maar heb er veren onder zitten nu van een 2.2 dti en nu net even op gezocht maar die is dus 60 kg zwaarder dus ja.

het enige wat ik nu nog kan proberen is de achter kant op de standart sport veren zetten dat die achter weer iets omhoog komt.

maar moet er nog even over na denken wat ik er mee ga doen.

meschien laat ik het wel zo.

ik kom er nog op terug.

als er nog iemand een idee heeft hoor ik het graag.

gr martijn

Terug
Naar boven