• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vec b verlagen hoe en wat?

tijne

Post weleens wat
beste,

ik ben me zelf aan het oriënteren om me vec te verlagen, maar ik wil niet inleveren op comfort. nu is mij verteld dat als je niet meer dan 30 mm verlaagt dat je comfort er niet op achter uit gaat. klopt dat?

en zo ja iemand een adres waar ik een set kan krijgen voor een 2.0 dti?

gr tijne

over het comfort weet ik niet.

maar een sport ed. is aan de voorkant standaard al 30mm verlaagd.

die heb ik er voor op gezet en icm 225/40/18 niet aan comfort ingeleverd (naar mijn mening)

Dat word sport pootjes gaan zoeken ;)

Misschien zelf ook maar eens naar gaan kijken, ik zie er wel tegenop dat de auto dan weer uitgelijnd moet worden.

@Tigra-Black wrote:Dat word sport pootjes gaan zoeken ;)

Misschien zelf ook maar eens naar gaan kijken, ik zie er wel tegenop dat de auto dan weer uitgelijnd moet worden.

of alleen de veren over zetten dan hoeft het niet als je een klein beetje geluk hebt

Kan de veren nieuw niet eens vinden op ebay.de alleen maar zwaar verlaagt 60/40

Iemand een idee waar ze te krijgen zijn voor een normale prijs?

Sport veren zijn ook heel duur. Maar ik meende dat dat maar 20mm rond om was bij een sport.

Je kunt tot 40mm gaan zonder dat je andere schokbrekers nodig bent. En veel comfort lever je niet in

ik heb mijn vectra b sport alleen aan de voorkant verlaagt.tis een setje van weitec en het bevalt mij prima.meende 3cm veren waren

gr vectra vlammen

Persoonlijk verlaag ik liever nooit met alleen veren.

Gewoon gelijk een setje dempers met veren kopen.

Je originele dempers zijn toch altijd al wat versleten en een verlaging helpt ze altijd sneller om zeep.

Volgens mij wordt er veel Bilstein B6 of B8 gebruikt toch?

En een vraag voor de kenners:

Wat is er anders aan het onderstel van een Sport tov een normale Vec B?

Alleen lagere veren en sportievere dempers of is er meer verschillend?

Terug
Naar boven