• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec C1 SW - 12v aansluiting in kofferbak

RISL

Forumbewoner
Heren Vectra- en Signumrijders,

Wederom een vraag voor de Vec C1 SW van m'n ouders.

Hun 12v-aansluiting in de kofferbak doet het van het ene op het andere moment niet meer.

De zekering is goed volgens m'n pa (al wil ik die morgen nog wel even zelf doormeten).

Is dit een bekend probleem? Ik kon met de zoekmachine niets vinden?

Zijn er dingen die gemakkelijk te controleren zijn (ik ben niet zo'n held met elektronica).

Ik hoor graag mogelijke oorzaken en oplossingen van jullie.

Alvast bedankt.

Okay, dat is wel belangrijk om te weten inderdaad. Eerst contact aan, dan pas meten.

Ik ga er zo aan beginnen.

Okay, dat is wel belangrijk om te weten inderdaad. Eerst contact aan, dan pas meten.

Ik ga er zo aan beginnen.

@jraaf wrote:Bij mijn SW doet ie 't alleen als ik 't contact aan heb.

M.a.w. 't is geen continue aansluiting.

Groet jraaf

Dat klopt !

Ik heb links de originele zitten ( die geschakelt is ) en rechts nog eentje gemaakt die continu is ( voor de koelbox tijdens een boottrip of plaspauze )

@jraaf wrote:Bij mijn SW doet ie 't alleen als ik 't contact aan heb.

Groet jraaf

Dat klopt !

Ik heb links de originele zitten ( die geschakelt is ) en rechts nog eentje gemaakt die continu is ( voor de koelbox tijdens een boottrip of plaspauze )

Bij mijn SW doet ie 't alleen als ik 't contact aan heb.

Groet jraaf

Bij mijn SW doet ie 't alleen als ik 't contact aan heb.

Groet jraaf

Er staat geen spanning op 12V-aansluiting. Stekker achterop is volgens mij nog niet gemeten, zal ik morgen eerst doen.

Of ze het paneel er al af hadden gehaald, weet ik niet.

Er staat geen spanning op 12V-aansluiting. Stekker achterop is volgens mij nog niet gemeten, zal ik morgen eerst doen.

Of ze het paneel er al af hadden gehaald, weet ik niet.

Mss is de stekker achterop losgeraakt dmv iets in het zijvak leggen bijv. of losgetrilt.

Check dit eerst , daarna kan je beginnen met doormeten. Meet ff of er spanning staat op het stekkertje !

Mss is de stekker achterop losgeraakt dmv iets in het zijvak leggen bijv. of losgetrilt.

Check dit eerst , daarna kan je beginnen met doormeten. Meet ff of er spanning staat op het stekkertje !

Gisteren aan het meten geweest.

De zekering is goed. Er komt geen stroom op de stekker achterin (gemeten met contact aan).

Gisteren aan het meten geweest.

De zekering is goed. Er komt geen stroom op de stekker achterin (gemeten met contact aan).

Terug
Naar boven