• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Veccie C1 1.9cdti van Dark_Falcon | B12 Pro Kit gemonteerd

Nadat hij door de APK kwam en er maar 1 lampje vervangen hoefde te worden en ik ook gelijk de airco een grote servicebeurt heb laten geven, besloten om toch de vering maar te gaan upgraden, omdat dit nu wel een blijvertje is :)

Nu de eerste echte upgrade uitgevoerd aan de auto, namelijk de Bilstein B12 Pro Kit gekocht en er onder gezet :jerry

Uitpakken:

uitpakken1.jpg

uitpakken2.jpg

uitpakken3.jpg

uitpakken4.jpg

Doe het gelijk goed, met nieuwe lagers:

lager.jpg

Nieuw versus oud:

voorveer_oud_nieuw.jpg

Montage:

voorveer_leeg.jpg

voorveer_zichtbaar.jpg

voorveer_spotbaar.jpg

Nieuw versus oud:

achterveer_oud_nieuw.jpg

achterveer_oud_nieuw2.jpg

Dit zijn beiden de oude achterveren, 1 was er blijkbaar al vervangen en voelt zwaarder aan, is iets korter en dikker:

achterveren_oud.jpg

Montage:

achterveer_montage.jpg

achterveer_klaar.jpg

Foto's na montage:

Met de winterbandenset:

vectra_klaar_winter.jpg

Met de zomerbandenset:

vectra_klaar_zomer.jpg

Na de montage reed ik nog met de winterbandenset omdat ik met de zomerset op nat weg dek gewoon grip miste. Nu met de nieuwe vering heb ik daar absoluut geen last meer van ! :D

Maar vrijdag toch even die 2 versleten bandjes laten vervangen en de auto laten uitlijnen bij : http://www.vannieropbanden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; :angel

Zijn er meer optie's die ik nog wil?

Ja een kleuren scherm zodat ik er een achteruitrijcamera in kan bouwen, dus CD70 of DVD90.

Maar voor nu rijd het weer super en hoop ik er nog een aantal jaar mee verder te kunnen.

Terug
Naar boven