• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 2.2 uit 2003 Vraag

Beste Opel Mensen,

Ik ben nu op zoek om weer terug te gaan naar mn vertrouwde merk opel na een ellende met land rover :/

Maar nu zie ik dus een Vectra uit 2003 2.2 Motortje met 245.000 op de teller bij deze dus de vraag hoelang deze
motoren meegaan en of dit de aankoop waard zou zijn.

Gr Ronald

hoe lang een motor meegaat is nooit te zeggen, de ene is na 15000km al kapot en de ander rijdt moeiteloos 600.000km dus hier is totaal geen zinnig antwoord op te geven.

wat wel te zeggen is, is dat deze motoren een zwakke distributie ketting hebben, en afhankelijk van het type kunnen er problemen ontstaan met de hogedruk benzinepomp en de benzinedruk regelaar.

er is op dit forum al genoeg over geschreven, dus ik zou zeggen, zoekt en gij zult vinden.

Inderdaad de benzine pomp . Nooit geen e10 tanken. En de 2 kettingen, voor rond de 500 euro zitten er 2 nieuwe febi biltstein op incl. montage door de VAK hobbyist. Onlangs preventief bij mijn zafira B laten vervangen. Ze gaan helaas geen leven lang meer mee.

2003 is een Z22SE deze heeft geen brandstofpomp of hogedrukregelaar problemen, dat is de Z22YH en is later geleverd.

Wel de ketting in de gaten houden, aan de achterkant even voelen of er een spanner met "bult" op zit, dat is de gemodificeerde spanner.

Terug
Naar boven