• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 3.2 gaat rond 4000 toeren in noodloop

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal, mijn naam is Herman en kom uit het mooi Langedijk (noord Holland). Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar kom er nu echt niet meer uit. In januari heb ik een Opel Vectra c 3.2 gekocht. In de Vectra ligt het z32se blok. (Voor de kenners) daarbij zit een automatisch versnellingsbak. Al snel kreeg ik problemen met inhouden in hogere toeren. Na het vervangen van het bezinefilter was dat verholpen. Begin april begonnen er nieuwe problemen, zodra ik de auto op zijn gat trapte begon soms het mm lampje te knipperen en was ik even het vermogen kwijt. Na een paar seconden is het dan weer terug. (Noodloop heb ik me laten vertellen) Nadat ik een caravan op heb gehaald os het probleem erger geworden. Zodra ik de 4000 toeren haal springt hij in de noodloop. Vectra uitlezen leerde dat cilinders 1,3,5 het misfire aangaven. Vervolgens bobine en bougies vervangen. Toen bleek de bougiegaten vol met olie te zitten. Gelijk kleppendekselpakking vervangen. Vol goede moet in de auto gestapt, maar er was niets veranderd. Uiteindelijk de auto naar de opel garage gebracht (geen dealer). Deze gaven aan dat de kleptiming niet goed was, compressie wel en nog heel wat zaken hebben ze gecontroleerd. Ze kunnen het niet vinden en zeggen dat mogelijk 1 onderdeel defect is, maar dat lukraak alles vervangen heel erg kostbaar kan worden. Ik heb de auto dus ongewijzigd terug. Zelf heb ik nog de carterventilatie doorgeprikt. Deze zat verstopt aan de motorkant. Als ik de auto in zijn vrij zet kan ik probleemloos naar de 6000 toeren (ook tijdens het rijden) maar als hij in de versnelling staat niet. Zolang ik onder de 4000 toeren blijf rijd hij goed, alhoewel hij af en toe bij het schakelen iets terugzakt. Ik lees op de forum dingen als, luchtmassameter, katalysator, lambdasonde enz. Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen. :scratch:</p>

Terug
Naar boven