• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B 2.6 V6 Sport II

Hallo,

Ben nieuw hier op dit forum. Onlangs heb ik de Vectra van AstraWez gekocht.

De wagen rijd echt heerlijk en ziet er zeer goed en onderhouden uit.

Tijdens de deal heeft Wesley eerlijk verteld dat er wat electronica-problemen zijn.

(Dit probleem is al eerder aan de orde geweest op dit forum, een jaar geleden)

Het lampje van de TC en ABS blijven branden, aanvankelijk branden ook het lampje

van de motorelectronica (het symbool van de auto met moersleutel) maar die ging gister uit en toen ging het andere motorelectronicalampje branden (motorbloksymbool).

Ook de kilometerteller doet het dan niet. Natuurlijk moet dit opgelost worden maar heb weinig vertrouwen in de dealers, en wel hierom.

Jaren geleden had ik een Vectra 2000 16V. Deze auto had ook last van problemen met de electronica (De wagen wilde niet meer stationair lopen). De wagen naar de dealer gebracht en uit laten lezen. Er werd 1 foutcode geregistreerd. Dit probleem laten maken

maar het probleem was er nog, opnieuw laten uitlezen en toen kwamen er meer foutcodes. Ook deze problemen laten maken. Inmiddels was ik dik €1500 armer.

De auto opgehaald en nog geen 500 meter verderop sloeg ie voor de stoplichten weer af. Ontzettend kwaad was ik, weer terug naar de dealer en daar schokken ze toen ik weer binnen kwam. Na wat heen en weer geklets besloten we dat de auto daar bleef tot dat het opgelost was. De auto was 3 dagen weg en ik besloot te bellen om te vragen hoe het er voor stond. Ze kregen het probleem niet gevonden en hebben Opel

Nederland ingeschakeld. Deze man bleek het probleem snel te hebben gevonden en opgelost. Er bleekt een potmetertje kapot te zijn, kosten €3. Deze is vervangen en het probleem is nooit meer terug gekomen. Volgens de man van Opel Nederland waren de vorige reparaties niet nodig geweest en had het mij een hoop geld gescheeld.

Wat ik bedoel is dat ze een foutcode uitlezen en er klakkeloos vanuit gaan dat het dan ook maar zo is. Vandaar dat het vertrouwen wat minder is geworden.

Zijn er nog andere opties om deze problemen te lijf te gaan.

Mvg,

John

Terug
Naar boven