• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B 2001 portier sedan gelijk aan hatchback?

Hawke

Post weleens wat
Zo, dat is lang geleden dat ik hier iets heb gemeld.

Over het algemeen prima nieuws, want dit betekent dat de huidige Vectra het prima doet.

Ik ben helaas alleen twee portieren nodig. Het roestmonster heeft zich een weg gevonden in mijn linkerportieren, volgens mij voornamelijk door invloeden van buitenaf (en bagger lapwerk van de citroendealer die hem verkocht).

Mijn vraag is dus of een deur van een hatchback ook past op mijn sedan (2001). Ze ogen ernstig gelijk, en snel googlen lijkt dat te bevestigen, maar ik wil het hier ook nog even vragen.

En heeft iemand ervaring met problemen die ik kan verwachten met uitwisselen van deuren? Alles wat 'potnagel' vast zit lijkt me vervelend te vervangen en kan ik wellicht beter inclusief kopen indien mogelijk? Ik wil alleen een deur uitwisselen als dit goedkoper is dan de roest goed laten verwijderen (dus voornamelijk als ze ook inclusief strips zijn meegespoten).

Ik wil wat zoekopdrachten uitzetten bij onderdelenlijnen en websites voor sloop onderdelen. Buiten dat het waarschijnlijk veel werk is om alles over te zetten, hoop ik relatief goedkoop uit te zijn met een vervangende deur die al de juist kleur heeft. Licht kleurverschil heb ik liever dan roest, en volgens mij kan dat ook wel meevallen. Er is geen haast bij, maar ik moet er volgens mij wel bij zijn als ik deuren treft met de juiste kleur.

Ik zie er volgens mij al twee in Noordbrabant.

Terug
Naar boven