Goede avond,
Ik heb sinds een paar dagen een opel vectra b1 in mijn bezit.
Toevallig is mij gisteren opgevallen dat zodra ik rond de 120 rijd op de snelweg, de abs een storing geeft. Ik heb diverse keren getest en 10-15 km op 110 (teller) rijden is tot nog toe geen probleem, maar 120 km/h rijden geeft na 1-2 km een abs storinglampje op m'n dashboard op. 'T lampje blijft de rest van de rit branden maar zodra ik m'n wagen uit zet (ook vlot na de storing) en weer start verdwijnt de storing direct bij de checkup.
Specs:
Vectra B1 uit 1996
1.6 SZR 8v
A.s. Dinsdag laat ik de computer uitlezen bij een garage. Daar zal hij hem eerst leegmaken gok ik zodat ik even de snelweg op kan draaien om hem weer te triggeren voor het uitlezen.
Ik heb me inmiddels kapot gegoogelt en daar werd ik niet veel wijzer van.
Weet niet of de uitlaat ook de oorzaak kan zijn van een abs storing?
Daar zit namelijk een klein gaatje net voor de einddemper.
Heeft iemand hier misschien een idee waar dit probleem zou kunnen zitten?
Ik heb sinds een paar dagen een opel vectra b1 in mijn bezit.
Toevallig is mij gisteren opgevallen dat zodra ik rond de 120 rijd op de snelweg, de abs een storing geeft. Ik heb diverse keren getest en 10-15 km op 110 (teller) rijden is tot nog toe geen probleem, maar 120 km/h rijden geeft na 1-2 km een abs storinglampje op m'n dashboard op. 'T lampje blijft de rest van de rit branden maar zodra ik m'n wagen uit zet (ook vlot na de storing) en weer start verdwijnt de storing direct bij de checkup.
Specs:
Vectra B1 uit 1996
1.6 SZR 8v
A.s. Dinsdag laat ik de computer uitlezen bij een garage. Daar zal hij hem eerst leegmaken gok ik zodat ik even de snelweg op kan draaien om hem weer te triggeren voor het uitlezen.
Ik heb me inmiddels kapot gegoogelt en daar werd ik niet veel wijzer van.
Weet niet of de uitlaat ook de oorzaak kan zijn van een abs storing?
Daar zit namelijk een klein gaatje net voor de einddemper.
Heeft iemand hier misschien een idee waar dit probleem zou kunnen zitten?