• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra b station aanjager stand 4 doet het niet

hallo

ik heb een opel vectra b station 1.6 uit 1998 met handmatige airco

nu doet stand 4 van de aanjager het niet van de een op de andere dag

stand 1,2,3 doen het wel

wat kan het zijn

zekering

kachel weerstand (zoja waar zit die)

mvg

ok en hoe krijg ik dit los moet ik die 4 bouten van die kap los draaien en dan kan ik zo de boel eraf halen toch

ok en hoe krijg ik de ventilator eruit zit die ook met schroeven vast of hoeft die niet los om bij de weerstand te kunnen

nou heb vandaag geprobeerd om een kachel weerstand uit te bouwen op de sloop

maar kreeg de ruitenwissers er met geen mogelijkheid vanaf ik heb zelfs nog een koevoet gebruikt

zonder resultaat dus het is niet gelukt

hoe krijg ik die dingen er nou af

Kapjes omhoog klappen, moertje losdraaien en ruitenwisser voorzicht lostrekken / wrikken. Komt ie er als het goed is gewoon af. Anders klein beetje WD40 erop spuiten als ie niet wil.

heb ik gedaan zoals je omschrijft maar er zit geen beweging in ik heb er wel een halfe bus wd40 op gespoten

rommelpot is het

ik draait de moeren los, geef effe flinke klappen op het stuk voor het wisserarmscharnier, komen ze altijd los.. niet bang zijn, t is niet zomaar kapot..

Willem

Als je ventilator op de eerste 3 standen het wel doet is de ventilator weerstand niet stuk, dan zou alleen stand 4 werken.

Is de schakelaar niet gaar of vuil op een los contact.

ik heb de kachelweerstand vervangen en inderdaad leen1 hier ligt het dus niet aan

denk dat de draaiknop kapot is ofzo kan ik deze knop vervangen of moet ik het complete kachelpaneel vervangen

en past een elektrisch paneel ook op die van mij

@troffee wrote:ik heb de kachelweerstand vervangen en inderdaad leen1 hier ligt het dus niet aan

denk dat de draaiknop kapot is ofzo kan ik deze knop vervangen of moet ik het complete kachelpaneel vervangen

en past een elektrisch paneel ook op die van mij

Ik ben niet bekent met de Vectra, maer één van de Vectra mannen zullen je best antwoord kunnen geven.

Maar meet de schakelaar eens door zou ik denken, en kijk of de ventilator op 12 volt wel voluit draait ff extern 12 volt aansluiten dan.

al gedaan via PB.

ik had gemeld om even alle relais welke betrekking hebben op de aanjager evne uit te wisselen in de zekeringkast.

Deze zijn op het klepje te herkennen als ventilatortje

Willem

Terug
Naar boven