Pitbullpietje
Lid
Al een tijdje aan het "genieten" van het geluid van een lekke uitlaat.
Nu werd het erger, en vond ik het storend worden.
Ook breekt het meteen de auto af. Gister dacht ik een barrel met een rotte uitlaat aan te horen komen, was het een heel nette Benz met een lekke pijp.
Na wat onderzoek moest het haast wel het flexibele deel zijn.
Gekeken waar ik dat moest halen, maar toch de auto ff op de brug om te kijken of de rest van de pijp nog goed genoeg was om er aan te gaan lassen.
Blijkt dat er niks lekt... Geluid komt van boven.
Hitteschild verwijdert, en toen kwam de aap uit de mouw.
Hele uitlaatspruitstuk doormidden. :shock: Nou ja, een scheur zo ver je kon zien.
Iemand dit wel eens eerder gezien of gehoord?
Een spruitstuk kan toch niet zomaar scheuren?
Moet ik de oorzaak van het scheuren ergens anders zoeken, of staat het op zichzelf?
Misschien vreemd gedacht, maar de buis onder het spruitstuk is volgens mij koelvloeistof.
Is het vergezocht dat het spruitstukmeteen na het starten al heet is en uitzet, en de koelvloeistof dan zoveel warmte onttrekt aan het spruitstuk dat deze krom trekt?
Nu werd het erger, en vond ik het storend worden.
Ook breekt het meteen de auto af. Gister dacht ik een barrel met een rotte uitlaat aan te horen komen, was het een heel nette Benz met een lekke pijp.
Na wat onderzoek moest het haast wel het flexibele deel zijn.
Gekeken waar ik dat moest halen, maar toch de auto ff op de brug om te kijken of de rest van de pijp nog goed genoeg was om er aan te gaan lassen.
Blijkt dat er niks lekt... Geluid komt van boven.
Hitteschild verwijdert, en toen kwam de aap uit de mouw.
Hele uitlaatspruitstuk doormidden. :shock: Nou ja, een scheur zo ver je kon zien.
Iemand dit wel eens eerder gezien of gehoord?
Een spruitstuk kan toch niet zomaar scheuren?
Moet ik de oorzaak van het scheuren ergens anders zoeken, of staat het op zichzelf?
Misschien vreemd gedacht, maar de buis onder het spruitstuk is volgens mij koelvloeistof.
Is het vergezocht dat het spruitstukmeteen na het starten al heet is en uitzet, en de koelvloeistof dan zoveel warmte onttrekt aan het spruitstuk dat deze krom trekt?