• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B y22DTR lekkende krukas

Bartjex88

Post veel
Beste leden,

Mijn B Vectra drupt olie vanaf de krukas. , iemand enig idee wat dit kan zijn? Ikzelf dacht krukaskeerring, Heeft iemand die al vervangen of weet iemand of deze simpel te vervangen is?

Mvg Bart

ligt eraan wat voor compressor er achter staat he bart

een klein huis-tuin-en-keuken compressortje (wat iedereen thuis heeft) op 10 bar krijgt idd geen krukaspoelie los

als dat wel lukt, heb je mazzel dat de boel niet in de soep is gelopen

een prof. compressor (met zo'n 500L tank ofzo) slaat bij mij de poelie wel los.

is er een mogelijkheid je vliegwiel te blokkeren?

ligt eraan wat voor compressor er achter staat he bart

een klein huis-tuin-en-keuken compressortje (wat iedereen thuis heeft) op 10 bar krijgt idd geen krukaspoelie los

als dat wel lukt, heb je mazzel dat de boel niet in de soep is gelopen

een prof. compressor (met zo'n 500L tank ofzo) slaat bij mij de poelie wel los.

is er een mogelijkheid je vliegwiel te blokkeren?

bartjex88: dat legt er aan of het de kant van de versnellingsbak is of aan de kant van

de distributie, is het de bak-kant dan ben je ff zoet, is het de andere kant dan zal je

distributie er af moeten + je krukas-poelie want daar achter zit een keering.

ik vind de distibutie kant niet zo spannent, maar het legt er aan hoe handig je zelf bent :hmmz

bartjex88: dat legt er aan of het de kant van de versnellingsbak is of aan de kant van

de distributie, is het de bak-kant dan ben je ff zoet, is het de andere kant dan zal je

distributie er af moeten + je krukas-poelie want daar achter zit een keering.

ik vind de distibutie kant niet zo spannent, maar het legt er aan hoe handig je zelf bent :hmmz

Distributie moet er niet af, Lekt aan kant distributie, Aangezien dit een ketting is moet deze er normaal niet af,

Distributie moet er niet af, Lekt aan kant distributie, Aangezien dit een ketting is moet deze er normaal niet af,

ALs het goed is zie je dan de keerring achter de krukas poellie. dus de Poellie voor de multiriem van de krukas af halen.

Stelt niets voor als je de goeie keerring hebt. Met een parkertje er in trek je zo de oude er uit. De nieuwe met een dop op maat er in tikken. Wel voorzichtig natuurlijk.

ALs het goed is zie je dan de keerring achter de krukas poellie. dus de Poellie voor de multiriem van de krukas af halen.

Stelt niets voor als je de goeie keerring hebt. Met een parkertje er in trek je zo de oude er uit. De nieuwe met een dop op maat er in tikken. Wel voorzichtig natuurlijk.

Idd...ook een fatsoenlijke slang aan je sleutel wil wel helpen.

Heb op het werk een stel van die uitrolslangen. Als ik dan zelfs met de allergrootste slagmoersleutel (die je gebruikt bij vrachtwagens) geen bout kan los krijgen dan pak ik een losse slang direct op de persluchtaansluiting.

ALs het dan niet wil draai je de verkeerde kant op :jerry

Idd...ook een fatsoenlijke slang aan je sleutel wil wel helpen.

Heb op het werk een stel van die uitrolslangen. Als ik dan zelfs met de allergrootste slagmoersleutel (die je gebruikt bij vrachtwagens) geen bout kan los krijgen dan pak ik een losse slang direct op de persluchtaansluiting.

ALs het dan niet wil draai je de verkeerde kant op :jerry

als ze um daar niet loskrijgen, weet ik het ook niet meer bart

al zit het ook niet echt mee met die vectra is't wel?

je hebt er nogal wat stukken mee gehad . . . of wist je dat al een beetje bij aankoop

als ze um daar niet loskrijgen, weet ik het ook niet meer bart

al zit het ook niet echt mee met die vectra is't wel?

je hebt er nogal wat stukken mee gehad . . . of wist je dat al een beetje bij aankoop

Terug
Naar boven