• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B2 interieur in B1 mogelijk?

Ik weet dat er veel mensen zijn die het niet mooi vinden, maar persoonlijk ben ik helemaal weg van de houtlook middenconsole van de b2. Ik heb vandaag mijn eigen zwarte middenconsole eraf gehaald om dit eventueel te beplakken met houtfolie. Echter liep ik op de sloop tegen een aantal kant en klare houten consoles uit de b2 aan. Mijn vraag is alleen: past dat in de b1?

Dat is niet netjes op te vangen.

je rolmaat meenemen en meten, of een basis uitvoering van de b2 zoeken maar met wortelnotenhouten panelen zijn bijna nooit b2 zonder ecc.

Bij hangmatige airco staan er cijfers bij de knoppen. De middelste knop heeft alleen aan de bovenkant cijfers en dit gat is dus niet rond. Bij ecc zijn ze alle drie helemaal rond.

Voorbeeld (van Wim-V6)

100_2449.jpg

mooi foto Joost!!

zal ook wel effe foto's posten voor het Verschil:

ECC (Electronic Climate Control):

Hand bediende Verwarming, (danwel met of Zonder airconditioning (= gelijk)):

en als je het kapje wisselt ziet ie er ineens zo uit als op de foto van Sparky haha..

Willem

Ik heb geen b2 hout kunnen vinden met handbediening. Tot die tijd heb ik een klein deel hout uit de b1 mee genomen en er in gemaakt. Bedankt voor de tips!

ojjtzp.jpg

Asbakje in licht hout heb ik nog wel liggen denk.

Alle uitvoeringen van de B2 die met hout uitgerust zijn zijn met ECC.

Handbediend in de donkere kleur hout is enkel door irmscher geleverd.

Mijn 1e foto is overigens van mijn b1 CDX uit jan. 1996.

Bij hout hoort een houten pokknop officieel.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Hoi Wim,

Ik vind jouw b1 erg mooi qua kleurstelling. Het lichte dashboard i.c.m. het donkere hout is super.

Is de asbak die je nog hebt inclusief de bekerhouders?

De houten pookknop was helaas ook al verdwenen.

Donker is het origineel van mijn B2 CDX, in combinatie met bruin bovendashboard.

Onderste deel is met hekerhouders en asbak, zonder pook (pook had je toch niks aan (R rechtsachter ipv linksvoor).

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Terug
Naar boven