• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B2 veerpoten zitten los?

Beste mensen,

Ik heb een B2 2.2i automaat onyx uit 2001.

Nu vond ik dat een beetje zompig rijden, dus veren en dempers vervangen door een vaste verlaging van 30mm van ST.

Na montage gezien dat de bovenste schotel die in de motorruimte zit (die met die rubber bobbels) niet strak aansloot op de carosserie. Sterker, er zit bijna een cm ruimte onder.

Het domste van alles is dat ik het met uit elkaar halen niet heb gezien, dus eigenlijk weet ik niet of het al zo was.

Nu weet ik uit ervaring wel dat als je een strak onderstel op een verder originele auto zet, dat er van alles kan gaan klapperen omdat de veren en dempers stugger zijn.

Maar nu heb ik het gevoel dat het allemaal wel erg losjes zit.

Rijden doet hij heel goed, maar op klinkers lijkt alles los te zitten.

Nu ben ik net naar de sloop geweest, en daar een aantal Vectra's zien staan die allemaal hetzelfde hadden.

Dus de hamvraag: is het een bekend kwaaltje van de Vectra dat het veerpootlager dermate slijtage heeft dat de boel zo los komt te zitten?

En is er, buiten vervangen door gewoon nieuw, een betere oplossing voor?

Alle hulp is welkom. :thumb

Terug
Naar boven