• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B2 x18xei loopt op 3 cilinders--> ECU gerepareerd,

CQPV6

Post weinig
Heren,

Worstel al een poosje met het volgende probleem:

Was met de Vectra op pad, doe een boodschap, stap weer in, starten en hup een storing en loopt het stomme ding op drie poten... ik:argue:swear...

Maar goed, ding aan de kast... ja hoor p315, ontstekingstoring op cil 1.... ik de 1e en 2e bougie gewisseld om te kijken of de fout ook verhuisde, nee dus.

mijn conclusie was bobine of bedrading want deze heeft dus geen bougiekabels maar een bobinegallerij..

volgende dag een nieuwe bobine geplaatst en hup weer als nieuw,, nou ja dacht ik jammer van die 170eur maar hij is iig weer klaar:)

dag later begon het rotding weer:swear

heb nog weer getest met een nieuwe bobine maar de fout blijft er nu echt in op de 1e cil.

compressie is goed, hij vonkt gewoon echt niet, en nee ook niet met nwe bougies, want die zitten er inmiddels al in.

Iemand hier ervaring mee? kan ik ook ergens aan meten?:thumbup

Terug
Naar boven