• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra c 2.2 wat past er in

geachte allemaal

ik heb een Vectra c 2.2 155pk Koppel 220 nm uit 2006 gekocht maar de motor is stuk

ik heb de kleppendeksel open gemaak en bij de achterste nokkenas zijn de vast zet blokken gebroken en de tumelaars liggen dus los boven in de motor is veel dike zwarte troep te zien ik denk verbranden olie lijk op slecht olie stroom door het blok

ik heb de volgende vragen

de motor liep nog wel en sloeg wel snel aan en lijkt dus nog wel op tijd te staan (moet ik nog controleren)

zou er veel schade aan de kleppen zijn of zou de boven kant gewoon gerepareerd kunnen worden en starten maar

de compressie lijkt na meting wel goed

zou er ook een oude 2.2 met 203 nm in kunnen uit omega,zafira,vectra

waardoor is er tussen deze motor een verschil in Koppel

zijn deze motoren het zelfde gebouwd of hebben deze hele anderen onderdelen of zijn ze bijna gelijk

wie kan mij hier antwoord opgeven alvast bedankt

Terug
Naar boven