• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C Blazer werkt niet,

Bartjex88

Post veel
Beste, Ik heb hier een vectra c BJ 2003 met een 1.8 Benzine motor, Nu werkt de kachelmotor niet, De parafaanplaat afwatering heeft dicht gezeten en nu is er waarschijnlijk water in inlaat van de ventilatie gegaan, Gevolg geen ventilatie,airco en verwarming meer, Nu geeft ie volgende foutcode's:

P1533 Onbekende Fout

B0195 Circuit aanjagermotor spanning te laag,

Iemand hier ervaring mee?

Mvg Bart

Mischien dat de kachel weerstand kapot is.

Dat gebeurt namelijk wel meer.

Maar hoe je dat moet testen weet ik zo niet.

Groeten,

Patrick

Kachelweerstand kapot...

Gelijk je aanjager motor los halen en gangbaar maken of vervangen.

Ze gaan zwaar draaien en op het laatst brand dan de weerstand door.

Volgens mij doet een nieuwe aanjager zon 150/175 euro, weerstand zal max 40 euro kosten.

meestal is de oorzaak van een doorgebrande weerstand bij een C Vectra meestal door een stroeflopende kachemotor inderdaad...

we deze kachelmotor ook al eens vervangen bij ons in de hobbyschuur bij een C-vectra ivm doorbranden weerstand

Willem

Had een hele tijd geleden ook hetzelfde, moest ook een nieuwe kachelmotor en nieuwe weerstand.

Kachelmotor gekocht voor 109 euro ( bij de betere automaterialenzaak), en de weerstand voor 57 euro ( bij de VOD ).

Misschien heb je hier iets aan kwa prijzen..

tot op de dag van vandaag doet alles het perfect

Hallo allemaal,

weerstand is niet kapot, tenminste het is meestal de diode die er op zit die door brand, deze er tussen uit knippen en vervangen voor een nieuwe van ik dacht 221gr verkrijgbaar bij een witgoed reparatie centrum voor ong € 0,50 tot €1,-, scheelt je toch een euro of 55,- minimaal, en is 5 min werk

grtjes arius

bartje toch

heb ik daar destijds zo'n mooie how-to voor geschreven (en nu gelijk maar in het nieuwe how-to forumdeel gezet ;) ).

viewtopic.php?f=129&t=157522

als je onder je stuur duikt en je zit met je neus tegen het gaspedaal aan . . . kijk naar rechts, dan zit die daar met 2 schroeven achterop het kachelhuis gebouwd.

@sw_reijnders wrote:bartje toch

heb ik daar destijds zo'n mooie how-to voor geschreven (en nu gelijk maar in het nieuwe how-to forumdeel gezet ;) ).

viewtopic.php?f=129&t=157522

als je onder je stuur duikt en je zit met je neus tegen het gaspedaal aan . . . kijk naar rechts, dan zit die daar met 2 schroeven achterop het kachelhuis gebouwd.

Dit is van de b vectra, moet het weten van de c vectra:)

Terug
Naar boven