• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C en Signum; Daytime Running Light programeren met de OP-COM

Gisteren ben ik bezig geweest met de Op-COM en het programmeren van Daytime Running Light (DRL). DRL staat beter bekend als Dag Rij Verlichting.
Programmeren is simpel door middel van de OP-COM. De instelling zit onder Body --> UEC & REC

Per bouwjaar, opties en lichtschakelaar-instelling heb je verschillende resultaten ten tijde van het programeren.

Ik heb een Vectra Station (Elegance PLUS) van het Modeljaar 2008. Deze heeft Bi-Xenon verlichting incl Adaptive Forward Lightning en automatisch licht sensor. De auto heeft geen elektrische ramen achter. Ik heb bij mijn auto 5 varianten incl "Disabled". Sommige auto's hebben er 6.

Wat ik zoek is het volgende;
Licht schakelaar altijd op Auto
Contact aan:
Exterieur
- Dimlicht Aan
- Xenon Uit
- AFL Uit
- Mistlampen Uit
- Kenteken verlichting Aan
- Achterlichten Aan
Interieur verlichting
- Modus Dag

Motor Aan: Overdag
- Dimlicht Aan
- Xenon Uit
- AFL Uit
- Mistlampen 50%
- Achterlichten Aan
Interieur
- Modus Dag

Motor Aan: Tunnel en in het Donker
- Dimlicht Aan
- Xenon Aan
- AFL Aan
- Mistlampen Uit
- Achterlichten Aan
Interieur
- Modus Nacht

:help: Mijn vraag is het volgende; welke variant hebben jullie en kunnen jullie mij helpen met de juiste variant. Bij mij begon het te duizelen met alle verschillen.

Daarnaast zal het leuk zijn als dit gebeurt zodra ik de auto in het donker ontgrendel:
Exterieur
- Dimlicht Aan
- Xenon Uit
- AFL Uit
- Mistlampen Uit
- Achterlichten Aan
Interieur
- Modus dag of uit

enne: begin alsjeblieft niet met de Happy Light Show want daar heb ik geen zin in.

Terug
Naar boven