• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra c gts instrumenten paneel valt soms uit

jorisor

Post weinig
Hallo allemaal,

ik heb nu in 1 maand tijd 2x meegemaakt dat mijn instrumentenpaneel tijdens het inschakelen niet aan ging. Dus geen toerenteller, kilometerteller, storingen, etc. De auto start en rijdt wel gewoon.

De auto heb ik de eerste keer laten uitlezen bij de dealer. CIM module ontbreekte (stuk?). Na het wegrijden bij de dealer werkte alles weer gewoon.

2 weken later, vanochtend dus, start ik de auto, hetzelfde probleem. Ik verstel het stuur een aantal keer, en alles werkt weer. Ik denk nu dat de stekker van de CIM module los zit. Ik weet alleen niet waar deze dit en hoe ik de kappen van het stuurhuis het beste kan demonteren.

Mijn vraag, heeft iemand ervaring hiermee, en hoe kan ik het makelijkste de plastic kappen van het stuur halen?. Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Joris

kijk eens als de het stuur maximaal verdraaid naar links of rechts of er een schroef achter zit op die kunstof kappen:hmmz

teminste zo werkt het bij een astra f wel.

Terug
Naar boven