• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C hitteschild verwijdert middendemper. Kan dit kwaad?

Fastsmoke

Post weinig
Vanavond begon het ineens enorm te rammelen onder mijn auto en zag ik ineens dat mijn hitteschild van de middendemper nog maar aan 3 van de 7 bouten hing. De gaten in het aluminium hitteschild waren uitgescheurd.

De auto op de brug en de boutjes losgedraaid. Helaas knapte stuk voor stuk de draad af. Er was geen mogelijkheid meer het schild opnieuw vast te zetten. Op dat moment restte mij maar 1 ding en dat was het hitteschild verwijderen.

Ik zit even met het probleem dat ik het niet meer op de originele plekken vast kan zetten. De draadeinden zitten vast in het frame. Opnieuw gaten borden hou ik ook niet zo van....

Bij de garage waar ik even op de brug stond zeiden ze dat ze het meestal in zo'n geval weglaten. Heeft het hitteschild op die plek echt toegevoegde waarde of kan het wegblijven?

Het gaat om het hitteschild van de middendemper. Voor zover ik kan zien zit er bij het nu onbeschermde gedeelte niet iets wat niet tegen warmte zou kunnen.

Graag jullie mening hierover.

Terug
Naar boven