• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C radiator lek?

wagnas

Post weleens wat
Afgelopen 4 weken schoot van de Vectra heel soms het koelvloeistof lampje aan op het dashboard, meestal iets van 1x per week. Altijd de volgende start was hij weer uit.

Vanochtend ging het lampje ook weer aan, ben toch maar even langs de Opel gereden. Koelvloeistof niveau stond inderdaad iets laag waardoor het lampje aan kon gaan. Monteur heeft bijgevuld en meteen onder druk het systeem getest en er hing een druppel onderaan de radiator aan de bestuurderskant, volgens de monteur was dit niet echt lekken maar een zweetdruppel.

Nu kost een nieuwe radiator vast iets van 300 euro, maar wat kan ik het beste doen? Volgens de monteur kan ik gerust een half jaar doorrijden zolang het lampje niet weer aangaat. Pas als lekkage erger wordt dan radiator pas vervangen.

Of kan ik er beter een soort pil in gooien zodat hij niet meer zal lekken? Geef natuurlijk liever een klein bedrag uit dan over een half jaar 300 euro. Maar auto moet wel bedrijfszeker zijn, wil er zeker nog wel 4 jaar in blijven rijden.

Advies en ervaringen met radiateuren graag.:)

Terug
Naar boven