• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C1 2.2 DTI GTS - Achterstallig onderhoud - BEN GERED

Beste Forummers,

Zoals sommige al weten heb ik vorige maand een Vectra C gekocht met een enorme achterstand aan onderhoud.

Ik heb al het een en ander laten doen. Dit kostte een hoop centen omdat het bij bedrijven gedaan werd.

Dan heb ik het over:

- Diagnose achterstallig onderhoud

- Uitlezen (Had nog geen Op-Com)

- 3 Ashoezen vervangen

- Gloeibougies vervangen + 1 uit laten boren en plaatsen vanwege afbreken.

Er stond nog wat op het lijstje, namelijk het volgende:

- Voorveer gebroken, moet vervangen worden

- Remmen op voor en achter

- Airco nakijken en fixen

- Startprobleem aanpakken

- Gloeibougie-circuit nakijken en fixen

- Uitlaat vervangen voor L+R systeempje

- Stuurbekrachtigingspomp vervangen, deze is defect geraakt

- Wielllager linksvoor vervangen

Vandaag ben ik lekker vroeg richting Moerdijk gereden en afgesproken met Tijne van dit forum. Prima verwelkomt met een heerlijk bakkie koffie en even kennis gemaakt met Martijn.

Daarna zijn we bezig gegaan aan de Vectra aangezien ik echt zsm die stuurpomp vervangen wilde hebben. Ik woon in de stad en inparkeren zonder werkenden stuurpomp is Not Done!

Eenmaal begonnen aan de pomp en lekker bezig zijn aan de Vectra zijn we ondertussen nog allemaal dingen wezen bekijken en bedenken van het lijstje problemen hierboven. Eenmaal einde van de werkdag hebben we het volgende gedaan:

- Stuurpomp vervangen + verse olie erin gedumpt

- Motorolie + filter vervangen aangezien deze he-le-maal op was!

- Het probleem van de niet werkende airco gevonden

- Rem-olie nagekeken en deze moet ook vervangen worden, to be continued

- Probleem van de bougies eens goed bekeken en eruit gekomen dat de relais kaput is, to be continued

- Erachter gekomen dat de aanvoer- en retour-brandstofleiding is doorgesneden en 'gefixed' en valse lucht zuigt.

Al met al zijn we bijna 9 uur bezig geweest.

Tijne is een goeie kerel en weet enorm veel af van deze auto's, hij werkt goed en secuur en vind het niet erg als je mee wilt helpen, is betaalbaar en zeker een aanrader voor iedereen in de buurt (of niet) die iets gedaan wilt hebben.

Morgen sta ik daar weer op de stoep om de uitlaat eronder te lassen, de relais misschien te vervangen en de remolie ook.

Kortom, goede dag, veel geleerd en nogmaals: AANRADER!

Grt,

Rick

Terug
Naar boven