• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra GTS - Condensor zelf vervangen

McLambo

Woont hier bijna
Net terug van de garage met slecht nieuws; de condensor is lek (grote radiateur van de airco?), en ook de koppeling is er bijna doorheen, kreeg ik even medegedeeld. :cry :cry

Ze waren nog een kostenplaatje aan het opmaken, maar men wilde mij er wel op attenderen dat de kosten van reparaties waarschijnlijk gelijk of groter zijn dat de dagwaarde van de auto.. :wtf

De koppeling zal ik bij de garage moeten laten repareren, dat gaat boven mijn pet, maar om de kosten te drukken wil ik wel zelf proberen om de condensor te vervangen.

Aangezien deze helemaal vooraan aan de wagen zit lijkt het mij dat dit niet al te ingewikkeld moet zijn? Daarna breng ik heb weer ergens heen om te laten vullen.

Ik ben ondertussen vrij handig met de Vectra, dus weet iemand of dit mogelijk is? Zitten er geen rare koppelingen aan waar je speciaal gereedschap voor nodig hebt?

Alle tips zijn welkom!

Terug
Naar boven