• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra schud

afgelopen week velgen geplaatst , nu heb ik het gevoel dat bij bepaalde snelheiden 50 en rond de 80 de auto schud van achteren , zou het probleem verholpen zijn als ik de wielen laat uit balanceren

auto trilt niet in stuur

Hey OD,

Met het woord velgen alleen zijn we niet direct iets natuurlijk. :D Liefst een beetje informatie want het kunnen vrij veel oorzaken zijn:

- Heb je de goede centreerringen op je velg?

- Zijn de velgen nieuw of 2dehands?

- Wat zijn de banden?

- Zijn de wielen uitgebalanceerd?

Grtz Seth

Hey OD,

Met het woord velgen alleen zijn we niet direct iets natuurlijk. :D Liefst een beetje informatie want het kunnen vrij veel oorzaken zijn:

- Heb je de goede centreerringen op je velg?

- Zijn de velgen nieuw of 2dehands?

- Wat zijn de banden?

- Zijn de wielen uitgebalanceerd?

Grtz Seth

Trillen/scudden achter bij snelheden van 50 a 80 is geen onbalans in de wielen. Daar moet iets los zitten of ergens speling op. Onbalans aan de achterkant merk je pas bij 100km/h. Even alles op speling controleren.

Of er is een karkas breuk in een van de banden.

Trillen/scudden achter bij snelheden van 50 a 80 is geen onbalans in de wielen. Daar moet iets los zitten of ergens speling op. Onbalans aan de achterkant merk je pas bij 100km/h. Even alles op speling controleren.

Of er is een karkas breuk in een van de banden.

velgen en banden zijn goed , heb deze velgen al 3 jaar , centreer ringen zitten er in ,

ik rij er niet zo veel meestal mijn vrouw , het aparte is als de auto een paar uur stil heeft gestaan en je rijd weg verneem je iets , later niet meer , op de snelweg bij 120 helemaal niet ,

denk dat ik de wielen er maar even af haal , auto staat te koop dus wil het wel ff goed hebben

velgen en banden zijn goed , heb deze velgen al 3 jaar , centreer ringen zitten er in ,

ik rij er niet zo veel meestal mijn vrouw , het aparte is als de auto een paar uur stil heeft gestaan en je rijd weg verneem je iets , later niet meer , op de snelweg bij 120 helemaal niet ,

denk dat ik de wielen er maar even af haal , auto staat te koop dus wil het wel ff goed hebben

@omega-drenthe wrote:velgen en banden zijn goed , heb deze velgen al 3 jaar , centreer ringen zitten er in ,

Ik verdenk dan toch je banden.

@omega-drenthe wrote:velgen en banden zijn goed , heb deze velgen al 3 jaar , centreer ringen zitten er in ,

Ik verdenk dan toch je banden.

in november wielen verwijderd en nu weer geplaatst , zou toch niet in een keer aan de banden kunnen liggen , heb wel nieuwe bouten gebruikt ( oude niet weer kunnen vinden mischien dat daar iets in zit ????

in november wielen verwijderd en nu weer geplaatst , zou toch niet in een keer aan de banden kunnen liggen , heb wel nieuwe bouten gebruikt ( oude niet weer kunnen vinden mischien dat daar iets in zit ????

@omega-drenthe wrote:in november wielen verwijderd en nu weer geplaatst , zou toch niet in een keer aan de banden kunnen liggen , heb wel nieuwe bouten gebruikt ( oude niet weer kunnen vinden mischien dat daar iets in zit ????

breuken in de band kan je in eens krijgen. maar normaal moet de band gelijk beginnen met trillen/schudden.

@omega-drenthe wrote:in november wielen verwijderd en nu weer geplaatst , zou toch niet in een keer aan de banden kunnen liggen , heb wel nieuwe bouten gebruikt ( oude niet weer kunnen vinden mischien dat daar iets in zit ????

breuken in de band kan je in eens krijgen. maar normaal moet de band gelijk beginnen met trillen/schudden.

Terug
Naar boven