• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra sneller maken, Wie o wie heeft goeie ideen

Ale

Lid
Aangezien ik nog steeds niet de ideale 2,5 v6 heb gevonden in het juiste budget, wil ik mijn 2.0 16v maar wat sneller maken, wie heeft hier voor mij tips in dit gebied, Chippen? Luchtfilter? uitlaat?

Of heb je nog een goeie 2,5 v6 vec staan? voor mooi budget :D

Interieur en reservewiel eruit, lexaan ruiten, enzovoort. Levert je zowel snelheid in rechte lijn en in de bochten op.....of bedoel je dat niet ;)

Inderdaad, zo is het maar een beetje gokken wat de mogelijkheden zijn...

En anders gewoon eens de zoekfunctie van het forum gebruiken, er is al zoveel geschreven over het opvoeren van verschillende motoren.

X20XEV denk dan toch?

Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):

Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,

Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS

inkl. Anpassung der Motorelektronik

1.159,40 EUR

FlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE

279,00 EUR

Opel 1,8 - 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle

Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6

569,00 EUR

Turbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER

Leistungssteigerung auf 245 PS

4.982,20 EUR

@Corsa_GSi wrote:X20XEV denk dan toch?

Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,

1.159,40 EUR

279,00 EUR

569,00 EUR

Turbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER

4.982,20 EUR

he bedankt, ik zal er eens even kijken. super

@Corsa_GSi wrote:X20XEV denk dan toch?

1.159,40 EUR

279,00 EUR

569,00 EUR

4.982,20 EUR

waarom zou iemand 5000 euro betalen voor een turbokitje? :wtf

om van 136 naar 245 PK te gaan denk ik ... (je hebt gelijk had het er zelf ook niet voor over gehad hoor)

voor 5000 euro moet het wel voor mekaar te krijgen zijn om een XEV te superchargen lijkt mij. dan heb je pas lol voor je geld

Denk dat je beter bent met een turbocharger als een supercharger ook voor je portemonee :) Voor zover ik er (n)iets van ken was een supercharger beter voor het sneller optrekken in lage toeren maar dat een turbo beter is als ie op normale toeren is. Als je dus uit je stilstaande positie bent vertrokken dat een SC minder doet als een TC. Of slaag ik de bal compleet mis?

En BTW: ik heb ook een X20XEV en die trekt behoorlijk op hoor. Als ik effe hard optrek staan ze er toch met de camera. :fy1

Eerst den man sneller maken.

Lichaamsgewicht naar beneden, op speciaal dieet, mental coach, en aanvullend een racecursus.

Vergis je niet dan ga je al beduidend sneller. ;)

Wil niet lullig doen ofzo. Maar dat geld wat je nu weer gaat gebruiken voor hem sneller te maken, had je ook kunnen bij leggen bij een vectra met een V6 motor, of zie ik dat nou verkeerd?

@Ale wrote:@Corsa_GSi wrote:X20XEV denk dan toch?

1.159,40 EUR

279,00 EUR

569,00 EUR

4.982,20 EUR

he bedankt, ik zal er eens even kijken. super

tja, er zijn echt wel betere motoren om op te fokken als de x20xev hoor

daar zou ik eerlijk gezegd geen geld in investeren om die sneller te maken.

dan zou ik de Z22SE pakken en daar een supercharger op schroeven voor 1600 pond en dan een aangepaste chip maken.

die supercharger is origineel GM en wordt in de VS zelfs geleverd als upgrade voor de Z22SE die daar L61 heet.

0191b868bcd38fbf.jpg

http://www.courtenaysport.co.uk/buy...ger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De VEC inruilen op een Subaru Impreza Turbo. ;)

Zijn voor weinig te koop, maar kies wel eentje waar het onderhoud history en km stand van bekend zijn.

En neem eentje die origineel is.

Heeft net als de VEC 4 deuren. ;)

:thumb

OPEL forum *hinthint* :jerry

En als je hem dan toch voor een 4deurse sportwagen wil inruilen pak jezelf dan een EVO IX :wub

tja die subaru's kunnen best snel zijn en een goede wegligging hebben . . . maar het oog wil ook wat hoor, ik vind die dingen echt onwijs lelijk.

neem dan een vectra turbo 4x4 :wors

Terug
Naar boven