• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra weer TOP!!!!

aapje1963

Post vaak
JA ik heb het al eerder twee keer gehad, starten en geen stuurbekrachtiging, en een stuur met een uitroep teken in display van toerenteller en het TC (traction) blijft dan ook branden..:wtf

Weer uit doen en weer starten en de boel doet het weer..???

Gekke is het gebeurt niet elke rit... zelfs niet elke week, maar toch is het niet prettig...

Garage zegt kan de olie...(te laag of zo niet zijn) deze vectra schijnt geen sensor voor stuurbekrachtigings olie te hebben....:o (dit zag ik ook op tis2000, 2005 modellen ook de signum niet)

En het gekke is dan ook waarom is het dan weer verholpen als ik opnieuw start....

Ik kan niet grip op de zaak krijgen waarom hij de melding geeft, wat ...ik anders doe als anders.... ja hooguit linksom een parkeervak in rijden maar dat moet toch kunnen...:hmmz

Nah, klinkt in ieder geval hoopvol.

Hoop voor je dat de problemen verholpen zijn.

Safe driving Jurgen

Nah, klinkt in ieder geval hoopvol.

Hoop voor je dat de problemen verholpen zijn.

Safe driving Jurgen

Hallo mede Opel---Vectra rijders...

Mijn vectra is zoals jullie gelezen zullen hebben al een tijd bij de dealer nu, en vandaag nieuws, de vectra heeft volgens de dealer de storing niet meer....!!

Ik was er afgelopen dinsdag even om de demo Astra om te wisselen voor een andere leen auto... en zag toen mijn vectra al op de brug staan en de voorbumper op de grond..

Ze waren de stuurbekachtigings computer aan het vervangen... deze werkte niet zoals het zou horen, met vreemde vage maar toch problematische klachten zoals uitval stuurbekrachtiging...en tc lampje

En vandaag werd ik gebeld de vectra is klaar, het probleem...de fout is na het vervangen van deze stuurbekrachtigings computer niet meer voorgekomen, en dat is zeer vaak getest, dus hoopvol, ja sorry maar ik moet het eerst zien, en het vertrouwen terug krijgen.

Heeft iemand een afbeelding van deze computer, moet achter bumper zitten...bij de pomp stuurbekrachtiging? of...

Ben erg benieuwd hoe dit eruit ziet, en ,,,ja het zal wel los vervangen moeten worden.

Zou het dan toch nog opgelost zijn, en..over geld wordt niet gesproken alleen jullie auto is uitgebreid getest na comp vervangen en klaar...

Positief nieuws toch... en nu hopen dat de melding weg blijft..

Wat gebeurt

ABS stekkers vervangen

stap voor stap bedrading nagelopen en de stekkers

op gegevens moment kwam men bij die computer en was deze ernstig verdacht... het was een sgnaal probleem, de auto doet een soort test en regelmatig kwam er geen retour signaal... waardoor de storing op trad

Nu afwachten morgen einde van de middag omwisselen, en (ook maar weer hopen dat hij er nog netjes uit ziet, zonder beschadigingen...heb ik wel ens nare ervaringen mee gehad bij een Opel dealer... en ja altijd hebben wij niet gedaan... :hmmz

Hallo mede Opel---Vectra rijders...

Mijn vectra is zoals jullie gelezen zullen hebben al een tijd bij de dealer nu, en vandaag nieuws, de vectra heeft volgens de dealer de storing niet meer....!!

Ik was er afgelopen dinsdag even om de demo Astra om te wisselen voor een andere leen auto... en zag toen mijn vectra al op de brug staan en de voorbumper op de grond..

Ze waren de stuurbekachtigings computer aan het vervangen... deze werkte niet zoals het zou horen, met vreemde vage maar toch problematische klachten zoals uitval stuurbekrachtiging...en tc lampje

En vandaag werd ik gebeld de vectra is klaar, het probleem...de fout is na het vervangen van deze stuurbekrachtigings computer niet meer voorgekomen, en dat is zeer vaak getest, dus hoopvol, ja sorry maar ik moet het eerst zien, en het vertrouwen terug krijgen.

Heeft iemand een afbeelding van deze computer, moet achter bumper zitten...bij de pomp stuurbekrachtiging? of...

Ben erg benieuwd hoe dit eruit ziet, en ,,,ja het zal wel los vervangen moeten worden.

Zou het dan toch nog opgelost zijn, en..over geld wordt niet gesproken alleen jullie auto is uitgebreid getest na comp vervangen en klaar...

Positief nieuws toch... en nu hopen dat de melding weg blijft..

Wat gebeurt

ABS stekkers vervangen

stap voor stap bedrading nagelopen en de stekkers

op gegevens moment kwam men bij die computer en was deze ernstig verdacht... het was een sgnaal probleem, de auto doet een soort test en regelmatig kwam er geen retour signaal... waardoor de storing op trad

Nu afwachten morgen einde van de middag omwisselen, en (ook maar weer hopen dat hij er nog netjes uit ziet, zonder beschadigingen...heb ik wel ens nare ervaringen mee gehad bij een Opel dealer... en ja altijd hebben wij niet gedaan... :hmmz

Wel vreemd dat hij zo vele ritjes maakt zonder problemen en dan opeens weer die melding...?

Ik heb het wel met mijn Zafira meegemaakt de dynamo maar dan ging echt op een gegeven moment alles uit...

Het lijkt mij als een dynamo het niet meer trekt er meer gebreken komen en deze vaker voor komen dan...

Ik heb wel eens gehoord van een stuurhoek sensor ?(en kan daardoor dan je stuurbekrachtiging niet werken?)

Anders stuurhuis... maar dan zou je toch olie moeten vinden, auto staat hier altijd voor de deur en geen vlekje op de grond..

Wel vreemd dat hij zo vele ritjes maakt zonder problemen en dan opeens weer die melding...?

Ik heb het wel met mijn Zafira meegemaakt de dynamo maar dan ging echt op een gegeven moment alles uit...

Het lijkt mij als een dynamo het niet meer trekt er meer gebreken komen en deze vaker voor komen dan...

Ik heb wel eens gehoord van een stuurhoek sensor ?(en kan daardoor dan je stuurbekrachtiging niet werken?)

Anders stuurhuis... maar dan zou je toch olie moeten vinden, auto staat hier altijd voor de deur en geen vlekje op de grond..

Ik heb zelf een keer de olie bij moeten vullen, i.v.m. een melding op de B.C. Maar de bekrachtiging viel hierdoor niet uit. En als de dynamo het niet trekt, wil niet zeggen dat alles uit valt. De electrisch/hydraulische bekrachtiging trekt nogal wat stroom, en als ie (volgens mij) onder een bepaalt voltage komt dan schakelt hij zichzelf uit.

Ik heb zelf een keer de olie bij moeten vullen, i.v.m. een melding op de B.C. Maar de bekrachtiging viel hierdoor niet uit. En als de dynamo het niet trekt, wil niet zeggen dat alles uit valt. De electrisch/hydraulische bekrachtiging trekt nogal wat stroom, en als ie (volgens mij) onder een bepaalt voltage komt dan schakelt hij zichzelf uit.

De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.

Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.

Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.

De stuurhoeksensor zit meestal in de CIM namelijk bij sommige types (oudere dan 2005 dacht ik zit hij op het stuurhuis zelf)

Wat je ook kan controleren is of de bedrading bij de accu allemaal wel goed vast zit.

Had een keer een vectra die ook constant in de fout ging met de stuurbekrachtiging zelfs na een nieuwe pomp bleef de fout.

Zat een kabel op de accupool niet goed vast deze maakte slecht contact daardoor.

De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.

Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.

Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.

De stuurhoeksensor zit meestal in de CIM namelijk bij sommige types (oudere dan 2005 dacht ik zit hij op het stuurhuis zelf)

Wat je ook kan controleren is of de bedrading bij de accu allemaal wel goed vast zit.

Had een keer een vectra die ook constant in de fout ging met de stuurbekrachtiging zelfs na een nieuwe pomp bleef de fout.

Zat een kabel op de accupool niet goed vast deze maakte slecht contact daardoor.

Klopt het dat ze met de stuurhoek sensor ook je stuur recht kunnen zetten, na bv uitlijnen..

Dit schijnt bij electronische stuurbekrachtiging te kunnen.. begin van deze PDF...

Ben benieuwd.:hmmz

Bij aankoop auto zijn de voorbanden vervangen en de auto uitgelijnd ..

Bij vertrek garage (V.O.D) viel mij gelijk op dat het stuur scheef stond ...als ik rechtuit reed.

Dit is een beetje rommelig verlopen, de auto weer brengen en toen ik hem weer terug kreeg stond het stuur de andere kant scheef... slordig dus... :hmmz

Na de 3e keer was het goed stuur netjes recht.:wors

Maar ik had 1 jr garantie...en net voor het einde garantie zonder aanleiding...niets geraakt dus ?? opeens stond het stuur weer scheef naar rechts...:wtf

Dit is weer verholpen en keurig recht...en nu wat later de fout meldingen.

Ik zag via google dat de sensor kunt kalibreren... en stuur recht zetten...

Als het zo kan was het probleem dus al in de garantie aanwezig...want waarom staat opeens zo maar je stuur scheef...moet je toch vaak wel wat aan de auto gedaan hebben of iets geraakt met voorwiel..

Dan zal ik toch eens gaan praten want zo'n sensor vervangen kost toch bijna 700,- euro.

Dan zou je denken er waren al problemen met die sensor....

Ps is er eigenlijk iemand op het forum aanwezig die bij een Opel dealer werkt..??

En die meer info weet?

Ik zou natuurlijk zijn naam niet noemen bij een dealer.... puur voor mijn info..:wors

Terug
Naar boven