CommoCruiser
Post vaak
Wie heeft er nog tips voor me ?
Mijn B-Vectra X20XEV uit 2000 met Koltec G3 installatie met VG392 verdamper heeft sinds gisteren het volgende probleem :
Als ik na een tijdje probleemloos rijden het gas weer eens intrap begint de auto heftig in te houden.
Stationair loopt hij dan wel goed, maar als ik gas geef begint hij te sputteren.
Als ik 'm dan op benzine zet (hij springt als je blijft proberen zelf over) dan is er niks aan de hand.
Na een tijdje op benzine rijden kan ik 'm weer op gas zetten en dan rijdt hij weer normaal.
Even later begint het gedonder weer.
Ik heb zelf het vermoeden dat het gasverdeelhuis te warm wordt en blijft hangen.
Of dat de stappenmotor die er boven op zit te warm wordt en kuren geeft.
Ik heb namelijk vanmorgen de auto gestart, toen deed hij het goed.
Nadat hij op gas overgeschakeld was heb ik de stekker van de stappenmotor op het gasverdeelhuis losgetrokken.
De motor bleef gewoon lopen, maar als ik gas gaf, begon hij weer te sputteren. Precies hetzelfde als de storing.
Ik wil het gasverdeelhuis en de stappenmotor schoon gaan maken en weer smeren.
Iemand verder nog tips ?
Of weet er iemand hoe lang een gasverdeelhuis ongeveer meegaat ?
Ik heb er nu 250.000 km op staan.
Mijn B-Vectra X20XEV uit 2000 met Koltec G3 installatie met VG392 verdamper heeft sinds gisteren het volgende probleem :
Als ik na een tijdje probleemloos rijden het gas weer eens intrap begint de auto heftig in te houden.
Stationair loopt hij dan wel goed, maar als ik gas geef begint hij te sputteren.
Als ik 'm dan op benzine zet (hij springt als je blijft proberen zelf over) dan is er niks aan de hand.
Na een tijdje op benzine rijden kan ik 'm weer op gas zetten en dan rijdt hij weer normaal.
Even later begint het gedonder weer.
Ik heb zelf het vermoeden dat het gasverdeelhuis te warm wordt en blijft hangen.
Of dat de stappenmotor die er boven op zit te warm wordt en kuren geeft.
Ik heb namelijk vanmorgen de auto gestart, toen deed hij het goed.
Nadat hij op gas overgeschakeld was heb ik de stekker van de stappenmotor op het gasverdeelhuis losgetrokken.
De motor bleef gewoon lopen, maar als ik gas gaf, begon hij weer te sputteren. Precies hetzelfde als de storing.
Ik wil het gasverdeelhuis en de stappenmotor schoon gaan maken en weer smeren.
Iemand verder nog tips ?
Of weet er iemand hoe lang een gasverdeelhuis ongeveer meegaat ?
Ik heb er nu 250.000 km op staan.