kimmiej666
Post weleens wat
Heren,
Hoop dat iemand enig idee heeft en me op weg kan helpen, want ik weet het ff niet meer.
Sinds zondagavond valt m'n vec uit.
Begint dat het lampje van TC begint te branden en 2 sec. later valt motor stil.
Uitlezen wijst in elk geval uit:
Uitleg volgens TIS, P1216: stuurapparaat constateerd kortsluiting in circuit
Melding vanuit op-com (P1216 - Storing, spanningsomzettermodule verstuiver
(08) - Aanwezig)
En U2105
Uitleg vanuit TIS: Geen communicatie met ECM
Uitleg vanuit Op-com: U2105 - Ongeldige gegevens van motorstuurapparaat
(71) - Aanwezig
Auto start gewoon, maar zodra we toeren maken springt dus het TC lampje aan en schakelt de motor uit.
Na ongeveer 10 seconden wachten kan je de auto weer gewoon starten, maar zodra je weer toeren gaat maken blijft bovenstaande zich herhalen.
Bij rustig toeren maken en tijdig doorschakelen blijft ie langer lopen.
Kan het zijn dat mijn ECM aan het overlijden is?
4 uur voor dit probleem optrad was er nog niks aan de hand, nog naar tankstation op snelweg geweest en op invoegstrook de vectra al open getrokken naar 160 km/u, maar toen was er niks aan de hand.
Hoop dat iemand enig idee heeft of wat misschien een andere aanleiding kan zijn.
Zijn wel even met de UEC bezig geweest (lees zekering inpluggen) voor dit probleem, maar verder niks.
Hoop dat iemand enig idee heeft en me op weg kan helpen, want ik weet het ff niet meer.
Sinds zondagavond valt m'n vec uit.
Begint dat het lampje van TC begint te branden en 2 sec. later valt motor stil.
Uitlezen wijst in elk geval uit:
Uitleg volgens TIS, P1216: stuurapparaat constateerd kortsluiting in circuit
Melding vanuit op-com (P1216 - Storing, spanningsomzettermodule verstuiver
(08) - Aanwezig)
En U2105
Uitleg vanuit TIS: Geen communicatie met ECM
Uitleg vanuit Op-com: U2105 - Ongeldige gegevens van motorstuurapparaat
(71) - Aanwezig
Auto start gewoon, maar zodra we toeren maken springt dus het TC lampje aan en schakelt de motor uit.
Na ongeveer 10 seconden wachten kan je de auto weer gewoon starten, maar zodra je weer toeren gaat maken blijft bovenstaande zich herhalen.
Bij rustig toeren maken en tijdig doorschakelen blijft ie langer lopen.
Kan het zijn dat mijn ECM aan het overlijden is?
4 uur voor dit probleem optrad was er nog niks aan de hand, nog naar tankstation op snelweg geweest en op invoegstrook de vectra al open getrokken naar 160 km/u, maar toen was er niks aan de hand.
Hoop dat iemand enig idee heeft of wat misschien een andere aanleiding kan zijn.
Zijn wel even met de UEC bezig geweest (lees zekering inpluggen) voor dit probleem, maar verder niks.