• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra2000 4x4 roestauratie

Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk... alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto's door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angel

Jeroen

origineel gepost door lemmuh

Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk... alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto's door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angel

Jeroen

Da's ook weer waar ja, haha:P

Mijn problemen zijn opgelost :D, vandaag een harde Calibra 4x4 turbo gekocht, vanonder helemaal hard, motor in orde... dus nu kan ik weer verder, vol goede moed het nieuwe jaar in :D

En bij jou? Nog vorderingen?

Jeroen

Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry

Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme's stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4x4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst...

Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.

Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren... en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan... en toen heeft ook niemand hem gekocht...

En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000... En Vectra 2000 4x4 turbo's zijn schaarser hier op het forum als cali turbo's...

Jeroen

[rquote=1827343&tid=133672&author=lemmuh]Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme's stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4x4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst...

Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.

Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren... en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan... en toen heeft ook niemand hem gekocht...

En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000... En Vectra 2000 4x4 turbo's zijn schaarser hier op het forum als cali turbo's...

Jeroen[/rquote]

Hey!Gelukkig doet het forum het weer...:D

Nou, mooi gevonden hoor..Ivm drukte heb ik weinig gedaan aan de auto. Maar bij jou begint het op te schieten dus...:thumbup

Laat snel maar eens ff met een paar foto's zien hoe je het doet met de balken;)

Suc6!

[rquote=1827219&tid=133672&author=InjectTheVenom]Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry[/rquote]

Haha, kan me jouw reactie wel voorstellen:vertag;)

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling trouwens, ik moet nu weer verder nl.!!:D

[rquote=1828079&tid=133672&author=kadett4x4]om nog eens effe op die drijfstangen terug te komen, ik heb het zelf ook gedaan.

als je de grove dingen eraf haalt, maak je het breekpunt minder.

ik heb ze ook zelf helemaal glad gemaakt, en alle delen op hetzelfde gewicht terug gebracht.

ze hebben met hun pieken van 9000+rpm, niks geleden hoor.

die motor had 18 bar compressie.

het waren drijfstangen van een xe, die met dat extra olie gaatje, die dus ook in een let zitten.

deze heb ik toen ook niet laten balanceren.

motor is toen wel kapot gelopen, maar had niks met de drijfstangen te maken.

dus ik zeg, als je het netjes maakt, kan het zeker.

voor de rest ben je super goed bezig.

groeten.[/rquote]

Hey!:D

Bedankt hoor...Heb ondertussen de ebay drijfstangen al liggen, idd merkloos, maar op het eerste gezicht ziet het er allemaal netjes uit, geen bramen en netjes afgewerkt. Ze wegen iig allemaal hetzelfde op mijn digitale keukenweegschaal haha!:P

Dus, ik speel maar op zeker(der?)...Ik geloof wel dat het werkt op de manier zoals eerder geprobeerd, maar doe het toch liever zo dan;).

Zal binnenkort weer eens verder gaan, als het weer wat warmer wordt, want het is nu zo koud in mijn garagetje..;)

Foto's volgen binnenkort, want ik heb mijn oude harde schijf weer terug gevonden waar nog wat foto's opstonden van mijn project...Groetjes, Nathan

Sorry mensen, al een tijd lang weinig tijd gehad, dus ff niet op t forum geweest. Ondertussen mijn garage leeg geruimd zodat ik binnenkort verder kan aan mijn Vectra...Maar helaas nu ff pech met mijn B met x16xel motor...Hard tikken tijdens rijden, warm of koud, dus vermoed 1 of meer defecte stoters. Dus boel uitbouwen en ultrasoon reinigen en dan maar weer eens proberen. Ook maar meteen multiriem vervangen, want die moet over 8dkm toch, dus...Maar goed, da's voor voor een ander topic;). Hoop hier iig snel weer andere leuke dingen te kunnen plaatsten die betrekking hebben op de 2000:)

Ik heb ook geen flikker meer gedaan sinds de kerstvakantie, op het werk is het iedere dag van half 8 tot een uur of 8... Goed voor de portemonnee... maar verder :fy1

Jeroen

Hier nog een niksnutter die in dit geval zit te wachten tot hij noodzakelijke onderdelen kan betalen voordat het daadwerkelijke roestherstel kan beginnen... je wordt er niet vrolijk van maarja ik heb het al een jaar volgehouden dus dit kan er dan ook nog wel bij.

[rquote=1882003&tid=133672&author=lemmuh]Ik heb ook geen flikker meer gedaan sinds de kerstvakantie, op het werk is het iedere dag van half 8 tot een uur of 8... Goed voor de portemonnee... maar verder :fy1

Jeroen[/rquote]

Haha:PJa, zoiets bij mij ook, maar ik heb geen haast...Ben er al 6 jaar mee bezig, dus komt ook niet meer op een paar maanden aan;)...Ik hoop dat we binnenkort weer ff tijd hebben en wat info/foto's uit kunnen wisselen!:)...

[rquote=1882159&tid=133672&author=Dolby]Heel mooi project en wat een vakmanschap zeg. [/rquote]

joh, bedankt hoor!:):thumbup

Ja Nathan... als je strakjes weer verder gaat kom ik wel een keer op de koffie ;)

Mijn vriendin woont in Raamsdonksveer, dus om de week kom ik van Weert naar Eindhoven en das bijna bij jou langs volgens mij.

Sowieso heb ik ook nog een kofferbakbodem voor jou...

Jeroen

Terug
Naar boven