• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

'velg' in de verfafbijt gezet, hoelang ong?

Vectra-gts C

Post weleens wat
ik heb zojuist een velg in de verfafbijt gezet van albastine ofzoiets.

eerst ontvet met ammonia, en de oxidatie weggeschuurd, zit nu alleen primer op.

hoelang moet het intrekken want op de verpakking staat 10min tot 4uur afhankelijk van

aantal lagen.

na hoeveel min/uur moet het er echt af in verband met alluminium...

gr

hoop dat je meer geluk heb dan andere hier.

viewtopic.php?f=27&t=161107&p=2071031&hilit=verfafbijt#p2071031

ik had vroeger afbijt bij de leverancier van de schadehersteller, dat werkte perfect.

die albastine had ik gebruikt op mn velgen, maar werkte niet dus laten stralen

albestine had van die super afbijt in die gewone metalen blikken, dit was ook gewoon door zichtig.

wanneer je dit ergens op kwaste bladerde de verf ook gelijk af, dat was echt perfect spul.

maar helaas mag da wegens de milieu eisen niet meer verkocht worden ;(

ze hebben nu van die pasta troep wat binnen 20 minuten schijnt te werken.

heb nu de 2e pot staan (heet ook super afbijt trouwens) kost 10 euro per pot ongeveer en werkt voor geen meter.

heb gevraagd in gamma, multimate en praxis, alle 3 het zelfde antwoord, mag niet meer verkocht worden, maar ben wel met je eens dat die beter werkte dan wat ze nu hebben.

soepkiepe, ik herken je verhaal meteen, ik wou de wielen van mijn motor er mee doe nou vergeet het

maar er gebeurde niets, (albestine, een plastic potje met bruine smurie) ik heb de wielen toen

naar een poeder-coater gebracht daar gaan ze eerst stralen maar mocht de oude laag op

de velg te hard zijn dan stopt hij er mee en gaan ze eerst in een loog-bad dan valt de oude laag

er zo af, dan wordt er ligt gestraalt en daarna gepoeder-coat in de gewenste kleur en dan

voor de afwerking een blankelak laag er over heen. toen ik dat zag :D :thumb

daar kun je met een spuitbus niet van winnen.

Terug
Naar boven