• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velg kapje los maken

r.p

Lid
hallo

ik had een vraagje

met welke sleutel of bitje kan ik dit moertje los krijgen

heb alles al geprobeert

gek dat er zo een raar moetje in zit en niet gewoon een waar iedereen wel een sleutel voor heeft

LOjXArB.jpg

Normaal hoort dat dopje of sleuteltje bij je auto te zitten vanaf ds fabriek maar met de jaren raken mensen wat kwijt

Punttang erin zetten aan knijpen en daar over heen weer een combinatie tang, en dan losdraaien zo heb ik ze altijd nog los gekregen.

dit zat dus los zie foto

dat maakte een raar tik geluid tijdens rijden

is het erg als ik deze er af laat ?

of is dit wel ergens voor ?

KxKEG4v.jpg

FFX686a.jpg

Dat naafkapje zit erop zodat er geen water en vuil op je asuiteinde komt zodat de boel niet gaat roesten en kapot gaat.. Als dat kapje niet meer past.. Gewoon een nieuwe halen en er met een hamer op de randjes eropslaan

@r.p wrote:dit zat dus los zie foto

dat maakte een raar tik geluid tijdens rijden

is het erg als ik deze er af laat ?

of is dit wel ergens voor ?

KxKEG4v.jpg

FFX686a.jpg

Dat is om je lagervet in je wiellager te houden en om vuil en water uit je lager te houden. Is zeker een goed idee om deze er weer terug op te slaan. Anders heb je binnen no time een kapot wiellager.

het probleem was dat hij er niet meer oppaste omdat het dopje plat was in plaats van bol

dat was de rede dat die er dus af lag

heb hem uitgedeukt en past er weer mooi op

ook de boutjes van het klepje vervangen bij alle banden naar inbus veel makkelijker

Terug
Naar boven