• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velg randen polijsten hoe?

hanskadett

Post veel
mensen ik heb een set driedelige velgen waar ik de buitenste ring graag opnieuw wil polijsten.

ik heb de velgen uit ekaar liggen dus vroeg ik mij af hoe ik dat het beste kon doen.

bv een polijstschijf op mijn boormachine en flink wat polijst pasta.

of is er een andere methode die sneller en makkelijker is hoor het graag van jullie

je kent me toch lamme tak :angel

zeker als je kijkt hoeveel uur hij daar over gedaan heeft heb ook nog een leven.:P

je kent me toch lamme tak :angel

zeker als je kijkt hoeveel uur hij daar over gedaan heeft heb ook nog een leven.:P

Je hebt nu losse randjes?

Ik heb een machine gemaakt waarop ik een velg kan zetten, dan draait de velg op gewenste snelheid.

Stoeprandschade haal ik draaiend met een slijptol weg, en vervolgens met zeer grof schuurpapier beginnen, daarna telkens een stapje hoger.

Ik kan zo doorgaan tot korrel 600, dan glimt het al super, als ik daar nog fijner over heen doe wordt het doffer...

Je hebt nu losse randjes?

Ik heb een machine gemaakt waarop ik een velg kan zetten, dan draait de velg op gewenste snelheid.

Stoeprandschade haal ik draaiend met een slijptol weg, en vervolgens met zeer grof schuurpapier beginnen, daarna telkens een stapje hoger.

Ik kan zo doorgaan tot korrel 600, dan glimt het al super, als ik daar nog fijner over heen doe wordt het doffer...

Igg alle putjes en krasjes wegschuren...

Dan telkens een korreltje fijner pakken om de schuurkrassen van de vorige stap weg te schuren.

Je bent lang bezig maar op het eind weetje wel waar je druk voor bent geweest.

Op het eind pak je pas de borstel met pasta op de boormachine.

Sneller gaat niet, alhoewel ik nu met dat apparaat wel snel een velgrand klaar kan hebben.

Igg alle putjes en krasjes wegschuren...

Dan telkens een korreltje fijner pakken om de schuurkrassen van de vorige stap weg te schuren.

Je bent lang bezig maar op het eind weetje wel waar je druk voor bent geweest.

Op het eind pak je pas de borstel met pasta op de boormachine.

Sneller gaat niet, alhoewel ik nu met dat apparaat wel snel een velgrand klaar kan hebben.

[rquote=1835004&tid=139936&author=hanskadett]je kent me toch lamme tak :angel

zeker als je kijkt hoeveel uur hij daar over gedaan heeft heb ook nog een leven.:P[/rquote]:jerry

Ik heb ook nog een leven...;)

[rquote=1835004&tid=139936&author=hanskadett]je kent me toch lamme tak :angel

zeker als je kijkt hoeveel uur hij daar over gedaan heeft heb ook nog een leven.:P[/rquote]:jerry

Ik heb ook nog een leven...;)

hallo opel rijders heb ff een vraag aan jullie.

heb een set lichtmetaal 16 inch met 205 50 16 banden erom 2 ervan zijn slecht nu heb ik vanmiddag 2 gebruikte banden gekocht 205 55 16 kan ik deze achter zetten en die andere van 205 50 16 voor das het beste toch ?

groeten Peer:D

hallo opel rijders heb ff een vraag aan jullie.

heb een set lichtmetaal 16 inch met 205 50 16 banden erom 2 ervan zijn slecht nu heb ik vanmiddag 2 gebruikte banden gekocht 205 55 16 kan ik deze achter zetten en die andere van 205 50 16 voor das het beste toch ?

groeten Peer:D

Ja dat kan,

Maar banden 2de hands kopen ... koop ze liever nieuw.

Maar doe de volgende x een eigen topic openen bij banden of vectra!!

Deze topic gaat over Polijsten en dat heeft nix te maken met banden!

grtz

Terug
Naar boven