• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Velgen... gaat t passen?

mrmonkey

Post veel
Zit een btje te zoeken naar mooie nieuwe wielen voor mn Kadett.

Nu kwam ik deze tegen...

7609-Drag-Wheels-DR20-Gun-Metal-1516-Inch-Machined-Face.jpg

Deze wil ik hebben met ET 10... Zijn 7j x 15

De banden worden wrs. 165/50 of 185/45...

Gaat dit passen onder mn Kadett 60/40 verlaagd?

Achter is het randje wel omgevouwen... :thumbup:thumbup

nou et waarde is vrij laag , denk wel dat ze iets buiten de auto komen, ze zullen er wel goed onder staan

maxxim work equip replica's :D

ben er ook mee bezig geweest, toendertyd waren ze er enkel in 7j et 35 of 7,5 et0 geloof ik...

achter past zeker niet. zonder bumpstops

ik heb met orginele schrmen 14" 8j et15 195x45x14 gereden.

dit kon alleen met een hoop bumpstops en begrenzers en maximaal 1 persoon achterin.

voor kan denk ik wel

ik had er 14" 8j et 20 195x45x14 onder zonder problemen

ik werd toen wel binnen een week door de politie aangehouden die dacht dat ik spoorverbreders onder de auto had. omdat de velgen zo ver naar buiten staan. maar die had ik dus niet.:angel daarna ben ik er nooit meer voor aan gehouden.

rijd nu op 7,5j verbrede GT's en dat gaat achter nog goed...

ik heb nooit iemand achterin zitten dus t zou goed moeten gaan... :jerry

hee homie, mooi spul weer, gelijk die kasten laten verbreden man kan je hem nog lager zetten:P:P:angel;)

spreek je vd week f.

groeten nick

Ik heb ook een vraagje, ATC CUP velgen 15", passen deze onder mijn Kadett Sedan (Niet verlaagd?)

Vorige velgen Brock B2 raakte achter als er volk inzat :hmmz

origineel gepost door Kadett 1.5-TD 4Deurs

Ik heb ook een vraagje, ATC CUP velgen 15", passen deze onder mijn Kadett Sedan (Niet verlaagd?)

volgens mij heb jij al eens zo'n vraag gestelt

zoek nou eerst eens wat op het forum....er is genoeg te vertellen over ET-Waarde enz

@mrmonkey sjieke velgen.....gaan zeker wel staan onder een dett

al gaat et achter wel aanlopen vrees ik in hardheid verstelbare schokkers steken en veerwegbegrenzers zou het probleem op kunnen lossen

origineel gepost door KadetD

origineel gepost door Kadett 1.5-TD 4Deurs

volgens mij heb jij al eens zo'n vraag gestelt

zoek nou eerst eens wat op het forum....er is genoeg te vertellen over ET-Waarde enz

@mrmonkey sjieke velgen.....gaan zeker wel staan onder een dett

al gaat et achter wel aanlopen vrees ik in hardheid verstelbare schokkers steken en veerwegbegrenzers zou het probleem op kunnen lossen

Ja, ik heb idd al ooit zo'n vraag gesteld, maar volgens de site van ATS (waar je zo'n velgen configurator hebt...) passen deze velgen op de Kadett 4-deurs??? Nu vroeg ik mij gewoon af of iemand hier deze velgen soms onder zijn Kadett had staan of weet of deze passen of niet? (ik weet niet of je zo'n configurator zomaar mag geloven of niet)

Grtz

zit al poosje op forum te zoek maar kan niks vinden,dus stel ik hier m`n vraag maar.

Passen 17 inch 8J ET25 wielen onder een kadett combo?of steekt dat ver naar buiten?

origineel gepost door jaccomega

zit al poosje op forum te zoek maar kan niks vinden,dus stel ik hier m`n vraag maar.

Passen 17 inch 8J ET25 wielen onder een kadett combo?of steekt dat ver naar buiten?

nee past niet

Dan zal ik jacco maar ff uit zn lijden helpen :P

Ik denk persoonlijk dat met standaard wielranden er met velgen breder dan 7,5J en ET onder de 30 niet meer fatsoenlijk te rijden valt met een E-kadett.

Mits 165 getrokken banden ofzo.. Das dan wel echt de grens.

Met 40mm verlaging helemaal. Tenzij je echt nooit iets op de achterbank/bak hebt, maar zelfs dan als je veren flink wat ouder zijn gaat ie aanlopen.

Terug
Naar boven