• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velgen passen niet miss weten jullie een oplossing

hoi

ik heb een corsa 1.4 16 klepper

maar nou heb ik velgen gekocht

met als naaf afmeting 57.1

van de corsa is 56.6

er zijn geen centreerringen

dus hoe moet ik dit oplossen

laat het weten

Die zijn er wel te koop, zo dun als vloeitjes. Zijn zo kapot ...

Zonder kan wel. kwestie van je bouten goed kruislings aandraaien zodat ie centreerd op de bouten.

Die zijn er wel te koop, zo dun als vloeitjes. Zijn zo kapot ...

Zonder kan wel. kwestie van je bouten goed kruislings aandraaien zodat ie centreerd op de bouten.

ik rij ook al een hele tijd zonder centreer ringen. Gewoon idd zoals Fearless zegt de bouten om en om steeds iets vaster draaien.

ik rij ook al een hele tijd zonder centreer ringen. Gewoon idd zoals Fearless zegt de bouten om en om steeds iets vaster draaien.

@Fearless wrote:Die zijn er wel te koop, zo dun als vloeitjes. Zijn zo kapot ...

Ik zou d'r gewoon een stukje teflontape omheen doen en dan de velgen er op.

@Fearless wrote:Die zijn er wel te koop, zo dun als vloeitjes. Zijn zo kapot ...

Ik zou d'r gewoon een stukje teflontape omheen doen en dan de velgen er op.

Zonder centreer ringen vond ik niks bij mijn astra, kreeg op ten duur toch trillingen, maar bij zo'n kleine marge weet ik niet of je het merkt. Je zou kunnen kijken voor aluminium exemplaren, kan net wat meer hebben. Is wel iets duurder.

Zonder centreer ringen vond ik niks bij mijn astra, kreeg op ten duur toch trillingen, maar bij zo'n kleine marge weet ik niet of je het merkt. Je zou kunnen kijken voor aluminium exemplaren, kan net wat meer hebben. Is wel iets duurder.

ik heb altijd al zonder centreerringen gereden nooit last van gehad gewoon je bouten goed kruiselings aandraaien en tis opgelost

zelfs op mijn manta rij ik er zonder dusja

ik heb altijd al zonder centreerringen gereden nooit last van gehad gewoon je bouten goed kruiselings aandraaien en tis opgelost

zelfs op mijn manta rij ik er zonder dusja

Terug
Naar boven