• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Velgenslot kwijt

Spacejam

Woont hier bijna
Ik heb een lastig probleem en dat is dat ik mijn velgenslot kwijt ben. Het zijn de originele opel velgen sloten waarvan de buitenkant glad is en ook een soort van ring omheen zit die meedraait. De "schroefdraad" zit in het midden. Weet iemand hoe je die eraf kan halen zonder de wielen te beschadigen?

Het gaat om deze wielen:

DSCN1497.jpg

Het velgenslot in dit wiel lijkt er overigens ook een beetje op.

IK had het in het verleden ook eens gehad met me astra g ben toen naar de euromaster gegaan en die hadden ze keurig voor me verwijdert zonder schade aan me velgen.

IK had het in het verleden ook eens gehad met me astra g ben toen naar de euromaster gegaan en die hadden ze keurig voor me verwijdert zonder schade aan me velgen.

heb je de doos waar ze in zaten nog ?

je kunt ze namelijk na bestellen het schijnt dat er ook meerdere de zelfde sloten in omloop zijn

en anders kun je ze uit kappen met een beitel ( heb ik ook gehad ,het kan zonder je velg te beschadigen )

eerst een beste klap op de bout , het wiel omhoog en kappen met die beitel

sterkte er mee !

heb je de doos waar ze in zaten nog ?

je kunt ze namelijk na bestellen het schijnt dat er ook meerdere de zelfde sloten in omloop zijn

en anders kun je ze uit kappen met een beitel ( heb ik ook gehad ,het kan zonder je velg te beschadigen )

sterkte er mee !

@jacobbroersma wrote:heb je de doos waar ze in zaten nog ?

sterkte er mee !

Ik heb heel het huis op z'n kop gehad om dat doosje te zoeken want daar zat ook een briefje in met een nummer om een sleutel bij te bestellen, helaas zit er een verhuizing tussen en is het doosje onvindbaar :cry

@jacobbroersma wrote:heb je de doos waar ze in zaten nog ?

sterkte er mee !

Ik heb heel het huis op z'n kop gehad om dat doosje te zoeken want daar zat ook een briefje in met een nummer om een sleutel bij te bestellen, helaas zit er een verhuizing tussen en is het doosje onvindbaar :cry

bietje bandenboer heeft een dop met linkse draad, die wordt dmv lucht op de moer gedraaid en zodoende komtie los

kun je hem daarna wel weggooien maar issie wel los

bietje bandenboer heeft een dop met linkse draad, die wordt dmv lucht op de moer gedraaid en zodoende komtie los

kun je hem daarna wel weggooien maar issie wel los

Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry

Er zit een meedraaiende ring overheen waardoor er geen dop overheen past, de ring is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Ook ben ik een uur met een boormachine bezig geweest maar er zit nog geen krasje op de bout.

Ik kan me herinneren dat er toen in het doosje van de opel slotbouten een briefje zat van een engels bedrijf om een nieuwe moer te bestellen. Weet iemand misschien de naam van dat engelse bedrijfje?

Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry

Er zit een meedraaiende ring overheen waardoor er geen dop overheen past, de ring is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Ook ben ik een uur met een boormachine bezig geweest maar er zit nog geen krasje op de bout.

Ik kan me herinneren dat er toen in het doosje van de opel slotbouten een briefje zat van een engels bedrijf om een nieuwe moer te bestellen. Weet iemand misschien de naam van dat engelse bedrijfje?

ga eerst maar eens naar een dealer toe om te vragen of je überhaupt wel een nieuwe dop kunt bestellen.

mijn dop was gesneuveld. ik had het originele doosje van de opel slotbouten met alle nummers maar ze konden geen nieuwe bestellen.

heb later samen met me pa de slotbouten alsnog los gekregen. met een beetje hobbyen

ga eerst maar eens naar een dealer toe om te vragen of je überhaupt wel een nieuwe dop kunt bestellen.

mijn dop was gesneuveld. ik had het originele doosje van de opel slotbouten met alle nummers maar ze konden geen nieuwe bestellen.

heb later samen met me pa de slotbouten alsnog los gekregen. met een beetje hobbyen

@Spacejam wrote:Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry

ik heb ook zo'n soort velgslot en die is van mc gard dacht ik.

@Spacejam wrote:Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry

ik heb ook zo'n soort velgslot en die is van mc gard dacht ik.

Terug
Naar boven