• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ventilator Opel corsa werkt niet.

Hallo Allemaal,

Ik ben Dee woon in de buurt van Rotterdam en heb 2 weken geleden een Opel Corsa bwjr 1995 automaat 5 drs gekocht.

De auto leek prima in orde maar vorige week stond ik in de file en begon de temperatuurmeter als een gek op te lopen. :???: In paniek deed ik mijn verwarming aan verwachtende dat de ventilator aan zou slaan maar nee hoor. Ik ben toen meteen uit de file geglipt en heb de auto uitgedaan.

Wat kan ik hier zelf nog aan doen zekering ventilator nakijken? zo ja hoe zie ik of die eventueel doorgebrand is.

Ik ben een vrouw alleen heb geen hoog budget, maar wel een auto nodig om mijn zelfstandigheid te bewaren.

Kan iemand mij een betrouwbare goede, niet al te dure monteur/sleutelaar aanbevelen in de buurt van Rotterdam... :wors

Ik wil mijn autootje graag behouden, maar kan niet voor elk mankement naar een garage, dat is helaas té duur voor me.

Ik hoop op een eerlijke en geen lullige reactie.

Groetjes

als je ventilator in de auto niet werkt is het waarschijnlijk de schakelweerstand hiervan die stuk is.

deze kun je op de sloop ook wel krijgen maar zijn volgens mijn niet eens zo heel duur

maar hoe hoog liep de temperatuur op van de motor??

zolang hij niet in het rode gedeelte komt is er niet zo heel veel aan de hand, aangezien de ventilator van de koelvloeistof pas bij 102/103 graden aangaat en dat is vlak voor het rode gedeelte.

als je ventilator in de auto niet werkt is het waarschijnlijk de schakelweerstand hiervan die stuk is.

deze kun je op de sloop ook wel krijgen maar zijn volgens mijn niet eens zo heel duur

maar hoe hoog liep de temperatuur op van de motor??

zolang hij niet in het rode gedeelte komt is er niet zo heel veel aan de hand, aangezien de ventilator van de koelvloeistof pas bij 102/103 graden aangaat en dat is vlak voor het rode gedeelte.

Hoi corsaracer,

Dank je voor je reactie

De temperatuurmeter liep écht heel hoog op in een vrij vlot tempo, het pijltje stond net vóór het rode blokje toen ik de file uitglipte, ik rook de motor ook.

Naar mijn idee had de ventilator veel eerder moeten aangaan ik durfde het ook niet af te wachten. Koelvloeistof zit er nog wel gewoon in.

Hoe kom je erachter dat de schakelweerstand kapot is?

Hoi corsaracer,

Dank je voor je reactie

De temperatuurmeter liep écht heel hoog op in een vrij vlot tempo, het pijltje stond net vóór het rode blokje toen ik de file uitglipte, ik rook de motor ook.

Naar mijn idee had de ventilator veel eerder moeten aangaan ik durfde het ook niet af te wachten. Koelvloeistof zit er nog wel gewoon in.

Hoe kom je erachter dat de schakelweerstand kapot is?

Terug
Naar boven