• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verbrede remklauwen ATE

Hallo,

Welke set pennen en kruisje heb ik nodig om remblokken te monteren in verbrede ATE remklauwen?

Dit zijn de klauwen van b ascona met een verbredingset van ATE zodat er met geventileerde schijven gereden kan worden.

Gr

Willem

Je hebt verschillende types, geventileerd en niet geventileerd. Om mijn achterremklauwen te verbreden heb ik inderdaad ook Monza spullen gepakt, maar hoorde altijd dat om de voorklauwen van Manta/Ascona te verbreden de 323 spullen werden gepakt.

Volgens mij is het zo dat op een Manta/Ascona B verschillende soorten klauwen gemonteerd kunnen zitten toch? Zijn de andere types (dan ATE) niet geschikt voor deze aanpassing?

Zijn die verbreders ergens te bestellen?

Terug
Naar boven