• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagen c coupe

vluggejaapie

Post weinig
Ik heb sinds kort een c coupe met 2,4 en 13inch ats classics.

De coupe is behoorlijk laag, wat opzich geen probleem is, alleen zijn de veren gewoonweg veel te slap.

Als ik met z'n 2en in de auto zit moet ik met 40 over een 60 drempel.

Met 3 of 4 personen is zelfs de snelweg al niet meer te doen omdat ik bij lichte deining al met de uitlaat over de grond ga.

Ik zit zelf te denken aan 60mm veren, ik denk dat dit icm met het 2.4 blok en de 13 inch wielen al laag genoeg is, dan kan ik toch nog enigszins over drempels.

Nu mijn 2 vragen:

1- Is 60mm goed in mijn geval? of is dit met 13inch wielen al problematisch om een woonwijk in te komen? Of kan 80mm ook wel?

2- Ik heb al behoorlijk zitten zoeken maar naast wat goedkope troep van 50/50 kan ik geen verenset vinden. Iemand een idee waar ik 60/60 en 80/80 veren kan bestellen van h&r, kw, eibach, apex etc.?

Het mogen wat mij betreft erg stugge veren zijn, wegligging gaat bij mij boven comfort.

edit: helaas kan ik geen typenummers vinden op de huidige veren, ik heb geen flauw idee wat voor verlaging het is.

Terug
Naar boven