• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagingsveren astra g, welke hoogte nemen??

robert_corsa

Woont hier bijna
goede avond,

Aangezien ik nu best veel moet rijden voor o.a. school.

Dat is over de a7, a9, a10 en a1. helaas zijn ze bezig op die wegen, dat duurt nog wel een paar jaar voor dat klaar is.

ik moet dat stuk nog zeker 2 jaar rijden, dus wil gewoon wat meer comfort hebben.

rijd nu op een schroefset van v-max, bijna helemaal op zn laagst, ziet er goed uit hoor, weggedrag is leuk, maar het hobbelt en bonkt als de ziekte. en met 25.000 km in het jaar is dat mij te gek.

ik denk nu aan verlaginsveren (oude schokbrekers en veren heb ik nog)

ik wil heel graag dat de astra wel op gelijke hoogte staat voor en achter, dus dat de ruimte tussen band en wielkast het zelfde blijft voor en achter.

dus ik dacht aan bijvoorbeeld:

voorkant: 50mm

achterkant: 30mm.

wat zijn jullie bedenkingen hierover, en zijn er mensen met ervaring?

waar moet ik extra om gaan denken?? ik heb 17'' 215-40-17 banden, gaat dat straks aanlopen?

mvg, robert

Dan zou ik voor 40 achter 30 pakken denk dat 50 teveel is. Ik heb zelf 40 40 gehad en dat rijdprima en comfort is ook prima.

Dan zou ik voor 40 achter 30 pakken denk dat 50 teveel is. Ik heb zelf 40 40 gehad en dat rijdprima en comfort is ook prima.

ik heb onder mijn astra cabrio verlagingsveren (eibach) van 30 voor en 30 achter waarbij ie achter op 25 staat afgesteld heb daarbij ook 215-40-17 wielen eronder en ben er zeer tevreden over zowel kwa looks als kwa comfort de banden lopen zowiezo niet aan .

ik heb onder mijn astra cabrio verlagingsveren (eibach) van 30 voor en 30 achter waarbij ie achter op 25 staat afgesteld heb daarbij ook 215-40-17 wielen eronder en ben er zeer tevreden over zowel kwa looks als kwa comfort de banden lopen zowiezo niet aan .

ik merk geen verschil met de orginele veren zijn echt gewoon comfortabel maar dit verschild kwa merk heb op mn vectra veren van h&r gehad die waren veel stugger

Terug
Naar boven