• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagingsveren

Maartuh

Post vaak
Heeft er iemand een set h&r 50/50 verlagingsveren onder zijn manta B zitten?

Hoe zijn de ervaring daarmee?

Liefst met een foto van hoe het nu staat zegmaar.

Ik hoor ook veel over apex, zijn die progressief of lineair?

Dat weet ik van H&R ook niet trouwens...

Had eerst 40/40 maar toen stond de Manta scheef, heb nu 40/60 (-60 achteras) en nu staat de Manta recht. Maar ik wil met -60 gaan rijden, heb de veren al maar nog geen korte Koni's.

Heb niet echt duidelijke foto's, je kan ff in mijn projecttopic kijken.

Ja zo'n setje heb ik ook gehad een hele tijd geleden, -40/-40 en toen stond de achterkant omhoog.

Klopt van geen kant natuurlijk want normaal staat ie ook recht.

Ik wilde daarom juist een set kopen die meteen goed staat...

Korte koni's kun je online bestellen nieuw, worden volgens mij toch nog steeds gemaakt?

Ik had destijds nieuwe Apex veren gekocht bij Stroeve Motorsport. Na montage heb ik contact gezocht met Apex omdat ik het lelijk vond dat 'ie zo scheef stond. Zij hebben mij toen kosteloos een set -60 achterveren opgestuurd en dat heeft het probleem opgelost.

Ja Koni's zijn nog nieuw te koop maar ik zoek gebruikte, vind €500,- net te veel.

Daar kan ik inkomen, is ook een flink bedrag!

Misschien dat bilstein wat goedkoper is?

Zouden er geen anderen zijn die met H&R rijden? ben benieuwd of die wel meteen een goede set hadden, en aangezien die -50/-50 zijn ben ik wel benieuwd hoe dat staat

-40 koni / mad verenset en dempers

IMAG0111.jpg

Ah tnx,

Wel mooi dat dit topic zo een beetje een overzicht wordt van verschillende merken en hoeveelheden verlaging met foto's erbij, kijken of er nog meer andere types zijn

Terug
Naar boven